:include data='blog' name='google-analytics'/>

Friday, August 17, 2018

Aggressive (ရန္လိုသူ) တဲ့လား

ဂ်ပန္ေရာက္တာ တစ္နစ္ေလာက္ရွိတာ့ ကိုယ္သိျပီးသား အေၾကာင္းကိုေျပာေနရင္ လံုးေစ့ပတ္ေစ့နားမလည္ေပမဲ့ ၈၀ % ေလာက္နားလည္ပါတယ္။

က်မရဲ့ prof က ေရာက္ေရာက္ခ်င္း electron microscope အတြက္ thin sections ေတြျဖတ္ခိုင္းျပီးသူကိုယ္တိုင္ၾကည့္ပါတယ္။  thin sections ေတြၾကည့္ျပီးသေဘာက်သြားျပီး သူကိုယ္တိုင္က computer တစ္လံုးနဲ႕အလုပ္ရွဳပ္ေနျပီး Assistant Prof နဲ႕လႊဲထားပါတယ္။ AP ကအသက္သိပ္မၾကီးေသးပါဘူး။ က်မ ဂ်ပန္ေရာက္ေနတံုးသူက ရန္ကုန္ကို expert အေနနဲ႕သြားရပါတယ္။ အဲ့ဒီကအျပန္ က်မတို႕ lunch အတူတူစားေနတံုးသူက ဂ်ပန္လို ျမန္မာျပည္က အလြန္ညစ္ပတ္ေၾကာင္း၊ ထမင္းစားတာလဲ လက္နဲ႕စားၾကေၾကာင္း၊ လက္ၾကားေတြက ဟင္းရည္ေတြစီးက်ေၾကာင္း၊က်မေရွ႕မွာဂ်ပန္လို အတင္းေျပာပါတယ္။ အမ်ားေရွ႕မွာ ျပီးေတာ့ ဂ်ပန္လိုမို႕ နားလည္မွဴလြဲတာပါလို႕ လႊဲခ်နိုင္တာေၾကာင့္ ခ်က္ခင္းျပန္မေျပာေပမဲ့ ရင္ထဲမွာေတာ့ ခုလု ခုလုနဲ႕ ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမလဲလို႕စဥ္းစားေနမိတယ္။ က်မကလဲတမ်ိဳးပဲ ကိုယ့္ကိုေျပာရင္သည္းခံနိုင္ေပမဲ့။ ကိုယ့္မိဘ၊ကိုယ့္ profession၊ ကိုယ့္ တိုင္းျပည္နဲ႕လူမ်ိဳးကိုေျပာရင္သည္းခံလို႕မရဘူး။ Hate letter ေရးျပီးသူ႕ဆီပို႕ရမလားလို႕စဥ္းစားမိတယ္။ ဒါလဲ မျဖစ္ဘူး။ သူမဖတ္ရင္ အလကားျဖစ္မယ္။ ျပီးေတာ့ သူေျပာတာက သက္ေသမရွိဘူး။ ကိုယ့္စာက သက္ေသျဖစ္မယ္။ အေျခာက္တိုက္ ဂ်ပန္မုန္းသူလို႕ အေျပာခံရမယ္။
  တစ္ေန႕ေတာ့ က်မတို႕ေတြ sushi ဆိုင္ကိုသြားၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ က်မက တမင္ စားဖို႕ ဇြန္းခရင္းေတာင္းေတာ့ ဆိုင္ရွင္က လက္နဲ႕စားမွ ပိုအရသာရွိတာလို႕ ဂ်ပန္လို႕ေျပာပါတယ္။ က်မက ဆိုင္ရွင္ကို ဘာမွမေျပာပဲ  AP ကိုသာ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ သူကေတာ့ ကိုယ္ေျပာထားတာ ေမ့ေနသလား၊ ေမ့ခ်င္ေရာင္ေဆာင္သလားေတာ့မသိပါဘူး။ဘာမွ မေျပာပါဘူး။ က်မလဲ sushi ကိုဇြန္းခရင္းနဲ႔ စားလိုက္ပါတယ္။
  ေႏြ ပိတ္ရက္မွာ က်မတို႕ အဖြဲ႕ ေတာဘက္ကို အေပ်ာ္ထြက္ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီေ၇ာက္ေတာ့ လူေတြကတန္းဆီျပီးပိုက္ဆံေပးဖို႕ေစာင့္တာေတြ႕တာနဲ႕က်မလဲ၀င္တန္းစီလိုက္ပါတယ္။ က်မနဲ႕ အတူတူလုပ္တဲ့ ဂ်ပန္ မေလးက က်မအေၾကာင္းသိတာမို႕ က်မ ကို နင္ေရခ်ိဳးမွာမို႕လို႕တန္းစီတာလားဆိုေတာ့မွ က်မလဲ မဟုတ္ဘူး။ ဆိုျပီး တန္းစီတဲ့ဆီကထြက္ခဲ့ျပီး အနားမွာရွိတဲ့ အိမ္သာဆီထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အိမ္သာပုတင္းေပါက္က ေတြ႕ရတာက ေတာင္ခပမ္းတစ္ေလ်ာက္မွာ ေရပူစမ္းစီးဆင္းေနျပီး အဲ့ဒီမွာ အေပၚပိုင္းက အမ်ိဳးသားေတြ၊ ေအာက္ပိုင္းကအမ်ိဳးသမီးေတြ ဂ်ပန္လိုေရခ်ိဳးေနတာေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ဘာအကာအကြယ္မွ မရွိ လူျမင္ကြင္းမွာခ်ိဳးေနၾကတာပါ။
က်မအၾကံရသြားတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းေသာ အဂၤလိပ္လိုနားလည္တဲ့ ဂ်ပန္ technician မေလးက တဆင့္ က်မရဲ့ မေက်နပ္ခ်က္ကို AP ေရာက္ေအာင္ေျပာမယ္။ ဒါမွ သက္ေသလဲရွိမယ္။ က်မက ဂ်ပန္မေလးကို နင္တို႕ေတြ အဲ့လိုခ်ိဳးတာ နင္တို႕ရဲ့ culture ဘဲေလ။ အဲ့ဒါကိုငါက အရွက္မရွိဘူးလို႕ ေျပာရင္နင္တို႕ ၾကိဳက္ပါ့မလား။ အဲ့ဒီလိုပဲ ငါတို႕ လက္နဲ႕စားတာလဲ ငါတို႕ရဲ့ culture ဘဲ။ ရြံစရာလို႕မေျပာသင့္ဘူး။ ေနာက္ျပီး ငါတို႕က ခ်က္ျပီးမွစားတယ္။ နင္တို႕က က်န္းမာေအာင္ဘဲဆိုဆိုဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ sushi မွာအသားစိမ္း၊ငါးစိမ္းေတြစားတာ နင္တို႕ culture  ပဲ။ ဒါေပမဲ့ မစားတဲ့ ငါတို႕ကို ကပ္ေစးနဲတယ္လို႕ေျပာတာကေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ငါတို႕က တိရိစၦာန္ေတြ အစိမ္းစားတယ္။ လူေတြ မီးမသံုးတတ္ခင္ကအစိမ္းစားတယ္ဆိုရင္နင္တို႕ သေဘာက်မလားလို႕ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲ့ေနာက္ပိုင္းက်မကို ေနာက္ကြယ္မွာ aggressive ျဖစ္တယ္လို႕ အတင္းေျပာၾကပါတယ္။ က်မကလဲ ျပန္ၾကားေအာင္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ aggressive မဟုတ္ဘူး။ explosive လို႕။ ဂ်ပန္ကိုလာတာ အႏွိမ္ခံဖို႕မဟုတ္ဘူး။ပညာသင္ဖို႕လာတာ။ မေၾကနပ္ရင္အခုျပန္မယ္လို႕ေၾကျငာလိုက္ပါတယ္။ က်မရဲ့ နည္းပညာေၾကာင့္လား တကယ္ပဲ့ အမွန္သိသြားလားေတာ့မသိ ဒုတိယအၾကီမ္နဲ႕ တတိယအၾကိမ္ေျမာက္ AP ရန္ကုန္ကအျပန္မွာ က်မ ကို တကယ္က ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ထက္ခ်မ္းသာတယ္။ အဲ့ဒီမွာ လူေတြ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေနနိုင္တယ္။ ငါတို႕ အလုပ္မလုပ္ရင္ငတ္မွာ။ ငါငယ္ငယ္က အျမဲ ဗိုလ္ဆာေနတာ သတိရတယ္။ နင္တို႕ အိမ္ေတြက အၾကီးၾကီးပဲ။ ငါတို႕က အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႕ေနရတယ္။ နင္တို႕အိမ္မွာ အိမ္ေဖၚေတြလဲထားနိုင္တယ္။ လက္၀တ္လက္စားဆိုလဲ အဖိုးတန္ ရတနာနဲ႕ေရႊအစစ္ေတြတဲ့။ ဒီမွာက fancy ေတြတဲ့။


No comments:

Post a Comment