:include data='blog' name='google-analytics'/>

Sunday, August 18, 2013

က်မ ဒရိုက္ဘာ လက္သစ္။




က်မ စပ္စံထြန္းေဆးရံု၊ေသြးဘဏ္မွာတာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္ ညေနမွာ ေဒၚတင္ျမတ္ ေဆးခန္းကို ေမေမနဲ႔အတူ သြားၾကပါတယ္။ စေန တနဂၤေႏြဆို သံုးေယာက္သား တင္သမွ် ရုပ္ရွင္ေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး သြားၾကည့္ၾကပါတယ္။ က်မ ေက်ာင္းသူဘ၀က ေက်ာင္းစာပ်က္ကြက္မွာစိုးလို႔ အေဖက ကားေမာင္း သင္မေပးပါဘူး။ TB ေရာဂါျဖစ္ၿပီး ေတာင္ႀကီးအျပန္မွ ဖုတ္ပူမီးတိုက္ သူ႔ကားနဲ႔တစ္ပံုစံထဲတူတဲ့ Morris minor ကားတစ္စီး၀ယ္ေပးၿပီး၊ ကားေမာင္းလည္း သင္ေပးလိုက္တာမို႔ က်မ ေတာင္ႀကီးေရာက္မွ အေမာင္းက်င့္ရပါတယ္။ လမ္းစည္းကမ္းလည္း သိပ္မသိပါဘူး။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔က ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္း မ်ားတာမို႔ ေတာင္တက္ဆို ေဒၚတင္ျမတ္က က်မရဲ့ စပယ္ရာလုပ္ၿပီး ကားအသြားအလာၾကည့္တာ၊ လက္ကိုင္ဘရိတ္ (hand brake) ဆြဲတာေတြ လုပ္ ေပးပါတယ္။ ေမေမကလည္းသူတတ္သေလာက္ က်မ ကိုကူညီပါတယ္။ ေတာင္တက္လမ္းမွာ  က်မကားေလ်ာ္က်ေနရင္ ေမေမကေနာက္ခံုကေန ေရွ႕က က်မ ခံုကိုတြန္းထားတယ္တဲ့။

တစ္ခါေတာ့ က်မတို႔ မ၀င္ရတဲ့လမ္းထဲ ၀င္သြားၾကပါတယ္။ တစ္ဘက္က ကားက ဒီလမ္းက          မ၀င္ရဘူး ဆိုေတာ့မွ ဟုတ္လား ဆိုၿပီ ျပန္ထြက္ခဲ့ရပါတယ္။

ေနာက္တစ္ႀကိမ္က်ေတာ့ ေတာင္ႀကီးေစ်းသြားရင္း ကားမရပ္ရတဲ့ေနရာမွာရပ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ယဥ္ထိန္း လာေျပာမွသိပါတယ္။

တစ္ေန႔ က်မလမ္းသြယ္တစ္ခုက အထြက္ လမ္းမႀကီးက ျမင္းရထားက အ၀င္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႔ၾကပါတယ္။ က်မက ျမင္ျမင္ခ်င္း ကားဘရိတ္ကိုဆြဲလိုက္နိုင္ေပမဲ့။ ျမင္းက အရွိန္မသတ္နိုင္ပဲ က်မ ကား ေခါင္းမိုး ေပၚ တက္သြား ပါတယ္။ ကားေခါင္မိုးမွာ ျမင္းခြါေတြက်န္ခဲ့သလို၊ ျမင္းလွည္းရဲ့သစ္သားေခ်ာင္းက ကားမီးလံုးေအာက္ကို ထိုးေဖါက္ သြားပါတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာမီးလံုးမထိလို႔ မီးလံုးမကြဲပဲ၊ Body ခ်ိဳင့္ရံုပဲျဖစ္ပါတယ္။ အေဖက ဂ်ပန္ကားဆို သမီးကား မုန္႔ႀကိဳးလိမ္ျဖစ္မွာတဲ့။ ဂ်ပန္ကားေတြက ဆီစား သက္သာေအာင္ Body ကိုပါးပါးလႊာလႊာေလးလုပ္ထားတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။

တစ္ညေနမွာေတာ့ ေဒၚတင္ျမတ္ေဆးခန္းကိုအသြား လမ္းမႀကီးကေန ရပ္ကြက္လမ္းထဲခ်ိဳးရမွာမို႔ ခ်ိဳး၀င္မဲ့မီးအခ်က္ျပ၊ ဘရိတ္အုပ္ၿပီး တစ္ဘက္က ကားအရွင္းေစာင့္ေနတံုး က်မကားကို ေနာက္ကေန လိုင္းေျပးတဲ့ ဟီနိုးကားႀကီးတစ္စီးက ၀င္တိုက္လိုက္ပါတယ္။ (ေတာင္ႀကီးက ဟီးနိုဒရိုင္ဘာေတြ ညေန ပို္င္းဆို နဲနဲေထြေနၾကေလ့ရွိပါတယ္) ေတာ္ေသးတယ္   က်မ ကားက ရပ္ထားလို႔၊ ေနာက္ၿပီး Morris Minor ကား Body ေတြက ေတာ္ေတာ္မာတယ္။ ကားဘာမွျဖစ္မသြားဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်မေတာ့ စိုက္ကို (Psyco) ျဖစ္သြားတယ္။ က်မေနာက္မွာ ကားတစ္စီးကပ္ပါလာရင္ က်မ မေမာင္းတတ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ကားနဲ႔ ေ၀းေအာင္ အျမန္ေမာင္း ေတာ့တာပဲ။ အဲ့ဒီ စိုက္ကို ကေတာ္ေတာ္နဲ႔မေပ်ာက္ဘူး။ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ၿပီး ေဆးသုေတသနကို ေျပာင္းေတာ့ ရံုးကို ကန္ေတာ္ႀကီးပတ္လမ္းက ေန႔စဥ္ က်မရဲ့ Morris minor ကားေလးနဲ႔ရံုးတက္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ က်မကား ေနာက္က ေနာက္ဆံုးေပၚ Corolla အနီေရာင္ ကားသစ္ေလးေတြ႔တာနဲ႔ က်မလည္း လီဗာအတင္းနင္းၿပီး ေ၀းရာကိုေမာင္းေျပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေန႔မွာ မေန႔က ကားနီေလးက က်မ ကား ကို အတင္းေက်ာ္တတ္ ပါတယ္။ မေန႔က သူ႔ကားသစ္ကို က်မ ကားစုပ္က အၿပိဳင္ေမာင္းသြားတယ္ထင္လို႔ ျပန္လုပ္တာကိုး (ကားဒရိုင္ဘာေတြရဲ့ မာန ဆိုတာ ဒါထင္ပါရဲ့)။

ေဆးသုေတသနကို အလုပ္ေျပာင္းေတာ့ ေျမြဆိပ္သုေတသန စ လုပ္ရပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံ အခ်ိဳ႕ အထူးသျဖင့္ေျမလတ္ပိုင္းေတြမွာ ေျမြ ေဟာက္ (Viper snake) ေတြေပၚျပီး စပါးေပၚခ်ိန္၊ လယ္ကြင္းထဲက စပါးေတြလာစားတဲ့ ၾကြက္ေတြကို လာစားတဲ့ေျမြေတြနဲ႔ စပါးလာရိတ္တဲ့ လယ္သမားေတြ႔ၾကၿပီး၊ လယ္ သမားေတြ မၾကာခဏေျမြေပါက ္ခံၾက ရပါတယ္။ ေျမြဆိပ္သုေတသနအတြက္ အင္းစိန္ BPI ကို သြားၿပီး ေျမြဆိပ္ေတြယူရပါတယ္။ ျပည္လမ္း အ၀ိုင္းကို ပတ္လိုက္ရင္ က်မ မ်က္ေစ့ လည္ သြားၿပီး လမ္းမွား သြား တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မၾကာခဏ အင္းစိန္မေရာက္ပဲ မဂၤလာဒံု ေရာက္သြားေလ့ရွိပါတယ္။
 
တစ္ခါေတာ့ ဆုေလးဘုရားလမ္းက နီလာဆံပင္အလွျပင္ဆို္င္ကို အမႀကီးကိုလိုက္ပို႔ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က တစ္လမ္းေမာင္းေတြ စလုပ္ခါစမို႔ က်မ အ၀ိုင္းပတ္လိုက္ မ်က္ေစ့လည္လိုက္နဲ႔ ဆိုင္ေရွ႕မွာ  ၀ိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ဒူေ၀ေ၀ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး လမ္းမွာေတြ႔တဲ့ ယဥ္ထိန္းရဲကို အကူအညီ ေတာင္းမွ ဆိုင္ေရွ႕ကိုေရာက္ပါေတာ့တယ္။

တစ္ေနမွာေတာ့ ကားေတာ္ႀကီးေစာင္းကအ၀ိုင္းကိုပတ္တံုး က်မကားဘီးတစ္ခုလံုးလံုး ျပဳတ္ ထြက္သြားၿပီး ကား၀င္ရိုးနဲ႔ဒရြတ္တိုက္ၿပီး လမ္းလယ္ေခါင္မွာရပ္သြားပါတယ္။ ယွဥ္ထိန္းရဲက က်မကားကုိ အျမန္ဖယ္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာခင္ ဦးေန၀င္း ေဂါက္ကြင္းက ျပန္လာမဲ့ အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ သူေျပာမွ က်မလည္းေၾကာက္လန္႔ၿပီး အိမ္ဖုန္းနံပါတ္ပါေမ့သြားပါတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ က်မရဲ့ မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွာ ဖုန္းနံပါတ္မွတ္ထားမိလို႔။

တစ္ေန႔ ရံုးျပန္နည္းနည္းေနာက္က်တယ္။ ဦးေထာင္ဘိုကုန္းအဆင္းမွာ ႏြားအုပ္ႀကီးနဲ႔လမ္းေပၚမွာ ပက္ပင္းေတြ႔ပါတယ္။ ႏြားအုပ္ႀကီးက က်မကားကို၀င္တိုက္ၾကတာေၾကာင့္ ကားေရွ႕က shell ႀကီးခ်ိဳင့္၀င္ သြားပါတယ္။ ျပန္ထုလိုက္ေတာ့လည္းအေကာင္းအတိုင္းျဖစ္သြားပါတယ္။ အေဖေျပာတာမွန္ပါတယ္။ morris minor ကားရဲ့ေဘာ္ဒီကေတာ္ေတာ္ အထုအရိုက္ခံပါတယ္။ က်မလို ကားေမာင္း ကၽြမ္းက်င္ တဲ့ သူေတြအတြက္အထူးေကာင္းမြန္ပါတယ္ လို႔ ေထာက္ခံလိုပါတယ္။

က်မရဲ့ ကားေမာင္းကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ က်မကား စီးရဲတဲ့သူရွားပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြေရာ စီးၾကအံုးမလား ?

 

 

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. လာဖတ္သြားပါတယ္ခင္ဗ်။

    ReplyDelete
  3. ကိုယ့္ရဲ့အဖိုးတန္တဲ့အခ်ိန္ထဲကဖဲ့ၿပီးလာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete