:include data='blog' name='google-analytics'/>

Saturday, May 26, 2018

တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္း

က်မ ေတာင္ၾကီးစပ္စံထြန္းေဆးရံုကို house surgeon အျဖစ္ ၁၉၇၃ ကေရာက္ေတာ့ ဆ၇ာမတစ္ဦးက က်မကို ဗမာျပည္ကလာတဲ့ဆရာ၀န္လို႔မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ေနာက္ အခါးေရေသာက္မလားတဲ့။ က်မ ကအခါးဆို ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ပါတယ္။ ေနာက္မွသိရတာ က်မတို႕ ေရေႏြးၾကမ္းလို႕ေခၚတာကိုသူတို႕က အခါးရည္လို႕ေခၚတာကိုး။

မိုးရြာတဲ့တစ္ေန႕ေန႕လယ္မွာအိမ္ေရွ႕ကေန အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ဦးေခါင္းေပၚမွာဘန္းတစ္ခုရြက္ျပီး အသံ၀ဲ၀ဲနဲ ႔ေစ်းေအာ္ေရာင္းတာကို မသဲမကြဲ ၾကားလိုက္ရတဲ့အတြက္ မုန္႔တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေရာင္းသည္ထင္၍ ေခၚလိုက္ပါသည္။ ဘန္းခ်လိုက္ေတာ့ လားလား ခံုဖိနပ္ေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ မိုးဆိုရင္စီးရတာမို႕ မိုးဆိုစီး လို႕
 ေအာ္ေရာင္းတာပါ။  ၾသ  ေတာ္ေတာ္ demonstratif ျဖစ္တဲ့နံမည္ပါလား။
ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားကိုလဲ တစ္ဘက္ျပတဲ့။ ေတာ္လိုက္တာ။

တစ္ေန႔ ေန႔လယ္ ဆရာမေလးမ်ားနဲ႕ ေန႔လယ္စာ အတူစားၾကရင္း ဆရာမေလးတစ္ေယာက္က ဆရာ (ေတာင္ၾကီးမွာ ဆရာ၀န္ေတြကို ဆရာလို႕ ေခၚၾကပါတယ္) ကပ္စားမလားလို႔ေမးပါတယ္။ က်မလဲ အလြန္အံ့ၾသသြားပါတယ္။ က်မမွာလဲ ေမေမထဲ့ေပးလိုက္တဲ့ ထမင္းဘူးပါလာတာမို႕ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ ကပ္စားစရာမလိုပါဘူး။ အမ်ားနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ စားခ်င္လို႕ အတူစားတာပါ။ နဲနဲေတာ့ ကႊဲ်မီးတိုသြားတယ္။ ေနာက္မွသိရတာက က်မတို႕ကတို႔စရာေတြကိုတို႕စားတယ္လို႔ေျပာေပမဲ့သူတိုု႕က ကပ္စားတယ္ လို႕ေျပာပါတယ္။ က်မတို႕ ထမင္းစားေနခ်ိန္ ရန္ကုန္က သူငယ္ခ်င္း house surgeon လည္းေရာက္လာတာနဲ႔ အတူ၀င္စားဖို႕ေခၚလိုက္ပါတယ္။ သူ႔အတြက္လဲ စားစရာေတြထဲ့ေပးျပီး ဆရာမေလးတစ္ေယာက္က ဆရာ အားမနာလို႕စားတာလား လို႔ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္သူ႔ခမ်ာ စားမဲ့ လက္ေတာင္တြန္႔သြားပံုရပါတယ္။ တကယ္က အားမနာပဲစားပါလို႕ ဆိုလိုတာပါ။

က်မ ကျငိမ္ျငိမ္မေနတတ္ပဲ အားရင္တစ္ခုခုလုပ္ေနတတ္လို႕ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ ေျမေပါက္ျပီး ျခံစိုက္ေၾကာင္း ဆရာမ တစ္ဦးက စကား၀ိုင္းတစ္ခုမွာ ခိိ်းမြမ္းေျပာဆိုလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ နားေထာင္ေနသူတစ္ဦးက ဆရာက ေတာ္ေတ္ာ ရြတာ ပဲေနာ္တဲ့ ။ က်မ ဘာျပန္ေျပာရမယ္မသိပါ။ စိတ္ဆိုးရမွာလား ? သူတို႕က အလုပ္ၾကိုးစားတဲ့သူ မပ်င္းတဲ့သူကို ခ်ီးမြမ္းတဲ့စကားတဲ့ ။ က်မတို႔ ရန္ကုန္မွေတာ့ အထူးသျဖင့္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို ရြတယ္လို႕ေျပာတာ ခ်ိးမြမ္းတာမဟုတ္ပဲ နာစရာေကာင္းတဲ့ ဆဲနည္း ပါ။

တစ္ေန႔ေန႔လည္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔ ေတာင္ေဆးရံုလို႔ေခၚတဲ့ခေလးအထူးကုေဆးခန္းမွာတာ၀န္က် ေနတုန္း ေဒသခံ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ၃ ႏွစ္အရြယ္ ခေလးငယ္ခ်ီၿပီးေရာက္လာပါတယ္။
စာေရးသူ   ခေလးဘာျဖစ္လို႔လဲ။
အမ်ိဳးသမီး  သံစူးလို႔။
စာေရးသူလဲ ခေလးရဲ့ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းလံုးမွာသံစူးတဲ့ဒဏ္ရာရွာတာမေတြ႔တာနဲ႔ လက္ႏွစ္ဘက္မွာရွိလိုရွိျငား ရွာေတာ့လည္း လံုး၀ မေတြ႔ပါဘူး။ ဒါနဲ႔..
    သံက ဘယ္မွာစူးတာလဲ လို႔ ေမးလိုက္ပါ တယ္။ အမ်ိဳးသမီးက ဗိုလ္မွာလို႔ ေျဖပါတယ္။ က်မ စိတ္ထဲမွာ ဘုရားတမိပါတယ္။ ဒီအရြယ္ခေလးဗိုက္မွာ အဆီအသားမရွိလို႔ သံစူးလို႔ကေတာ့ ဗိုလ္ထဲက အူေတြ အသဲေတြ ထိမွာေသခ်ာလို႔ပါပဲ။ ခေလးဗိုလ္သံစူးေလာက္ေအာင္္္ နေမာ္နမဲ့ နိုင္ရန္ေကာလို႔ အျပစ္တင္တဲ့ အသံနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ဗိုက္ သံစူးရတာလဲလို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။
ဒီအခါမွာေတာ့က်မေဘးက ေဒသခံဆရာမေလးက က်မတို႔ရဲ့ျပႆနာကုိ ရိပ္စားမိၿပီး၀င္ေျဖပါတယ္။ သံစူးတယ္ဆိုတာ ဗိုက္ထဲက သံေကာင္ေတြ ေၾကာင့္ ဗိုလ္နာတာကိုေျပာတာတဲ့။ (ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သံထိုးတယ္လို႔ ေျပာပါ တယ္)။ ၾသ ေတာ္ပါေသးရဲ့။


No comments:

Post a Comment