:include data='blog' name='google-analytics'/>

Thursday, May 17, 2018

တိုက္ဆိုင္မွဳလား ?

house surgeon တစ္ႏွစ္လုပ္ျပီး ခ်က္ခ်င္း AS post ေတြမေခၚေသးတာနဲ႕ သာေကတက သမ၀ါယမေဆးခန္းမွာ ေခတၱ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္ ေဆးခန္းအကူ အမ်ိဳးသမီးနဲ႕စကားစပ္မိျပီး ၄င္းတရားထိုင္သည္ဆိုသည့္ စြန္းလြန္းတရားရိပ္သာသို႕ တစ္ေန႕လိုက္သြားခဲ့ပါသည္။ တရားစခန္းတြင္တရားျပသူမွာ သီလရွင္အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းသီလရွင္မွာ မိသားစုကိုစြန္႔ျပီးသီလရွင္၀တ္လာေၾကာင္း၊ တရားျဖင့္သာေမြ႕ေလ်ာ္ေတာ့ေၾကာင္းသိရပါသည္။ တရား၇ိပ္သာမွာျပင္ေထာင္ႏွစ္ထပ္ျဖစ္ျပီး ျမိဳ႕စြန္တြင္ရွိျပီး ထိပ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ပါသည္။ က်မတို႕ေရာက္သြားေတာ့ အေပၚထပ္သို႕ေခၚသြားပါတယ္။ အေပၚမွာလူ ၁၀ ေယာက္ခန္႕ တင္ပလြင္ေခြထိုင္ေနၾကပါတယ္။ က်မတို႕ႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း ေနရာေပးပါတယ္။ အားလံုး ျငိမ္သက္စြာ ေနရာယူျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ တရားေခြဖြင့္ေပးပါတယ္။ တရားကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ေသသြားေၾကာင္း၊ ယခု တစ္ရက္ရွိလို႕ တစ္ကိုယ္လံုးေတာင့္တင္းေအးဆက္ေနေၾကာင္း။ ၂ ရက္ေျမာက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အသားအေရမ်ားမဲလာေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ လူေသတစ္ေယာက္ရဲ့ ျဖစ္ပ်က္ေနပံုကိုေျပာျပေနပါတယ္။ က်မအေနနဲ႕ေဆးေက်ာင္း Forensic medicine ဘာသာရပ္မွာ ေဆးရံုေရာက္ျပီး ၂၄ နာရီအတြင္းေသသူေတြ၊ ရဲမွဴ႕ခင္းနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ လူေသမွူ၊လူသတ္မွဴ႕အေလာင္းေတြအျပင္၊ တိုးေအးသေဘၤာနစ္စဥ္ကဆယ္ယူလာေသာ ေရနစ္အေလာင္းမ်ားစြာကိုေတြ႕ခဲ့ရတာေၾကာင့္ တရားတိပ္ေခြက ေျပာေနေသာ အသုဘအေလာင္းေတြကိုမ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္ေနရသလိုျဖစ္တာေၾကာင့္စိတ္အစဥ္ဟာ အသုဘအေလာင္းေတြေပၚမွာသာရွိေနျပီး ဘယ္အခ်ိန္တရားေခြဆံုးသြားမွန္မသိပါဘူး။ စ ထိုင္စဥ္က အေပၚထပ္မွာ ေလ ေျပေလညွင္းတိုက္ျပီး နဲနဲ ေအးသလိုရွိေပမဲ့၊ တရားေခြဆံုးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ က်မတစ္ကိုယ္လံုးေခၽြေတြဆိုရွြဲေနျပီး က်မေခါင္းကလဲျခာလပတ္လည္ေနတယ္လို႔ခံစားရပါတယ္။ က်မ မလွုပ္ေအာင္ထိန္းေပမဲ႕မရပါဘူး။ သီလရွင္က်မ အနားလာျပီး ေျဖေျဖမွန္မွန္ရွဖို႕ေျပာပါတယ္။ မၾကာခင္ က်မ ကိုယ္ ျငိမ္က်သြားျပီး ၊ ကိုယ္လွဴပ္ယမ္းတာလဲမျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေခၽြးထြက္တာလဲမရွိေတာ့ပါဘူး။ တရားေခြက ၂ နာရီၾကာျပီ၊ အသုဘ ဘာ၀နာကမ႒ာန္းဆိုတာေနာက္မွသိရပါတယ္။ ဒါက်မရဲ့မထမဦးဆံုး ကမ႒ာန္း အေတြ႕အၾကံုပါ။

 ေနာက္ေန႕ညေနေဆးခန္းသြားေတာ့ Asthmatic attack  နဲ႕ရင္က်ပ္လူနာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ လူနာက စကားမေျပာနိုင္ပါဘူး။ အသက္ကိုမနဲ ရူေနရပါတယ္။ က်မလဲ လိုအပ္တဲ့ aminophylline iv တစ္လံုးထိုးေပးပါတယ္။ သိပ္မသက္သာတာနဲ႕ adrenaline subcutaneous ထပ္ထိုးေပးပါတယ္။ နဲနဲပဲသက္သာပါတယ္။လူနာကိုေဆးရံုသြာဖို႕ေျပာေတာ့ ေဆးရံုမသြားခ်င္ေၾကာင္း၊ ဒီမွာပဲကုေပးပါ၊ ေသမယ္ဆိုလဲ ဒီမွာပဲေသပါရေစတဲ့။ ဒါနဲ႔ drip  မွာ solucortex ထဲ့ျပီး ေျဖးေျဖးခ်င္း သြင္းေပးေနပါတယ္။ က်မလူနာကို ေပ်ာက္ေစခ်င္ပါတယ္။ မေသေစခ်င္ပါဘူး။ က်မ ၾကားဖူးနား၀ရွိတာက ကမ႒ာန္းတရားအားထုတ္ရင္အသက္ရွည္တယ္တဲ့၊ ဒီလူနာကို တရားအားထုတ္ခိုင္းလို႕လဲမျဖစ္၊ သူ႕ခမ်ာ မနဲအသက္လု႕ရွူေနရတာ။ က်မ မေန႕က တရား ၂ နာရီထိုင္ခဲ့တာကိုသတိရမိပါတယ္။ အဲ့ဒီကုသိုလ္ကိုဒီလူနာကိုေပးလို႕ရရင္ေကာင္းမွာပဲ။ ရတာ မရတာအပထား။ က်မဆႏၵနဲ႕ အလွုဳ ကိုေတာ့လုပ္ရမယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ျပီး က်မ မေန႔ကျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္အား ယခု အသက္ရူရခက္ေနေသာလူနာအားေပးပါသည္။ လူနာအသက္ရွင္ပါေစလို႕ စိတ္ထဲက အလွဴေပးဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။ ေဆးခန္းအကူကို လူနာကိုေဆးရံုသြားဖို႕တိုက္တြန္းဖို႕နဲ႕  drip  ျပီးရင္ျဖဳတ္ေပးဖို႔မွာၾကားျပီး၊ အိမ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ က်မ ေဖကေန႕စဥ္ သူ႕ကားနဲ႕ေဆးခန္းလိုက္ပို႕ ေစာင့္ေနျပီး အိမ္အတူျပန္ၾကပါတယ္။
 ေနာက္ေန႕ညေနေဆးခန္းသြားေတာ့ ေဆးခန္းအကူညီမေလးက လူနာေဆးရံုမသြားေၾကာင္း  drip ျဖဳတ္ေပးလိုက္ေၾကာင္းသာေျပာပါတယ္။ ေနာက္ေန႕ေတြလဲ လူနာအေၾကာင္းေမးေပမဲ့သတင္းမရပါဘူး။ က်မ စိတ္ထဲေတာ့ ေဆးရံုပဲေရာက္သြားလား၊ ေသပဲေသသြားလားလို႕ တထိပ္ထိပ္ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ က်မ အေဖအရြယ္လူတစ္ဦး သနပ္ခါးတံုးတစ္တံုးလက္ေဆာင္လာေပးပါတယ္။ သူက ဆရာမ က်ေနာ့ကိုမမွတ္မိဘူးလား။ ျပီးခဲ့တဲ႕အပတ္က ဆရာမက်ေနာ့ကို  drip  သြင္းျပီး အသက္ကယ္ခဲ့တာေလတဲ့။ အမေလး၀မ္းသာလိုက္တာ။ ဦးေလး ေဆးဆက္မေသာက္ဘူးလား ဆိုေတာ့ က်ေနာ္အားလံုးေကာင္းသြားျပီးဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ solucortex  ေပးထားတာ tailing မလုပ္ရင္ rebound ျဖစ္ျပီး Asthmatic attack  ျပန္ရနိုင္တဲ့အေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာရွင္းျပျပီး prenisalone ဆက္ေသာက္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ လူနာက က်မအေဖရဲ့ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေနပါတယ္။ Asthmatic attack  ရတဲ့ေန႕က လူနာ မ်က္ျဖူလန္ေန ေတာ့ က်မအေဖလဲ သူ႕သူငယ္ခ်င္းမွန္း မမွတ္မိလိုက္ပါဘူး။

လူနာေကာင္းသြားတာေတာ့ ဟုတ္ပါျပီၚ ဒါေပမဲ့ က်မရဲ့ ကမ႒ာန္းအလွဴေၾကာင့္လား တိုက္ဆိုင္မွဴလားဆိုတာကို ဆက္စမ္းသပ္ရပါအံုမယ္။

No comments:

Post a Comment