ေကာ႒သ = အဖို႔အစု။
၁။ ဆံပင္ (ႏွစ္ကုေဋေလးသန္းရွိသည္)။
၂။ အေမြး (ကိုးေသာင္းကိုးေထာင္ရွိသည္)။
၃။ ေျခသည္း လက္သည္း (၂၀ ရွိသည္)။
၄။ သြား (၃၂ ေခ်ာင္းရွိသည္)။
၅။ အေရ။ အေရပါး၊အေရထူႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ အေရပါးသည္ အမည္း၊ အျဖဴ၊ အညိဳ၊ အ၀ါ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္။ တစ္ကိုယ္လံုးရွိအေရပါးကို လံုးလိုက္လွ်င္ ဇီးေစ့ပမာဏခန္႔ရွိသည္။ အေရထူသည္ အေရပါးေအာက္၌ရွိသည္။ အျဖဴေရာင္တစ္မ်ိဳးတည္းသာရွိသည္။ တစ္ကိုယ္လံုးရွိအေရထူကို လံုးလိုက္လွ်င္ခြက္ေတာင္းပမာဏခန္႔ရွိသည္။
၆။ အသားဆိုင္ (၇၀၀ ရွိသည္)။ နီေသာအေဆင္းရွိသည္။ အရိုး ၃၀၀ တြင္ကပ္ေနသည္။
၇။ အေၾကာ (၉၀၀ ရွိသည္)။ ျဖဴေသာအဆင္းရွိသည္။ ကြန္ယက္ကဲ့သို႔ တကိုယ္လံုး ဖံုးလႊမ္း ထားသည္။
၈။ အရိုး (၃၀၀ ရွိသည္)။ ျဖဴေသာအဆင္းရွိသည္။ ပံုသ႑န္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္။
၉။ ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီ။ (အရိုးရွိသေလာက္ရွိသည္)။ အရိုး၏အေခါင္းတြင္း၌တည္သည္။
၁၀။ အညႇိဳ႕(ေက်ာက္ကပ္)။ သရက္သီးႏွစ္လံုးျပဴးကဲ့သို႔အညႇာႏွင့္တြဲေနသည္။ စဥ္းငယ္နီ၏။
၁၁။ ႏွလံုး (ပဒုမၼာၾကာကဲ့သို႔ငံုလ်က္ေအာက္စိုက္က်ေနသည္)။ နီေသာအဆင္းရွိ၏။ အျပင္က ေခ်ာၿပီးအတြင္းက သပြတ္အူႏွင့္တူ၏။ ပညာရွိတို႔၏ႏွလံုးသားသည္အနည္းငယ္ပြင့္၏၊ ဉာဏ္ႏုံ႔ ေသာသူတို႔၏ႏွလံုးသားသည္အငံုသာရွိ၏။ ႏွလံုးေသြးသည္ ရာဂႀကီးသူအား နီ၏။ ေဒါသႀကီး သူအားမည္း၏။ ေမာဟႀကီးသူအား အသားေဆးရည္ႏွင့္တူ၏။ ၀ိတက္ႀကီးသူအား ကုလားပဲ ျပဳတ္ရည္ႏွင့္တူ၏။ သဒၶါေကာင္းသူအား မဟာေလွခါးပြင့္အဆင္းရွိ၏။ ပညာႀကီးသူအား ၾကည္လင္၏။
၁၂။ အသည္း (ပင္လယ္ကသစ္ရြက္ကဲ့သို႔အရင္း၌တစ္ခုတည္းျဖစ္၍ အဖ်ား၌ ခ်ိဳင့္ဟတ္ လ်က္အစံုလိုက္တည္ေနသည္)။ ေဖ်ာ့ေသာအနီေရာင္ရွိသည္။ ဉာဏ္ႏုံ႔ေသာသူမွာ တစ္ခု တည္းျဖစ္၍ႀကီးသည္။ ဉာဏ္ထက္ေသာသူမွာ ႏွစ္ခု၊သံုးခုျဖစ္ၿပီး ငယ္သည္။
၁၃။ အေျမႇး။ ပုဆိုးျဖဴကဲ့သို႔ျဖဴေသာအဆင္းရွိသည္။ ဖံုးလႊမ္းတက္ေသာအေျမႇးႏွင့္ မဖံုးလႊမ္း တက္ေသာအေျမႇး ဟူ၍ႏွစ္္မ်ိဳးရွိသည္။ ဖံုးလႊမ္းတက္ေသာအေျမႇးသည္ ႏွလံုးသားႏွင့္အညႇိဳ႕ ဖံုးထားသည္။ တစ္ကိုယ္လံုးရွိအေရထူေအာက္မွအသားတို႔ကို မဖံုးလႊမ္း တက္ေသာအေျမႇး က ရစ္ပတ္ထားသည္။
၁၄။ အဖ်ဥ္း (သရက္ရြက္)။ ႏြားနက္ငယ္၏လွ်ာႏွင့္တူသည္။ ညိဳေသာအဆင္းရွိ၏။
၁၅။ အဆုတ္။ မညီမညာျဖတ္ေတာက္ရာရွိေသာမုန္႔ပိုင္းအစကဲ့သို႔ အကန္႔ ၃၂ ကန္႔ရွိသည္။ မမွည့္လြန္းေသာေရသဖန္းသီးကဲ့သို႔ နီေသာအဆင္းရွိသည္။
၁၆။ အူမ။ ျဖဴေသာအဆင္းရွိသည္။ ေသြးပြက္အိုင္ထဲ၌ ဦးေခါင္းျပတ္၍ ေခြထားေသာ ေျမြေခြ ကဲ့သို႔ ခုႏွစ္ပတ္ေခြလွ်က္။ ေယာက္်ား၌ ၃၂ ေတာင္၊ မိန္းမ၌ ၂၈ ေတာင္ရွိသည္။
၁၇။ အူသိမ္။ ျဖဴေသာအဆင္းရွိသည္။ ၾကာသိမ္ျမစ္ကဲ့သို႔ရွိ၍ ထိုထိုအူမႀကီးမ်ားကို ရစ္ပတ္ လွ်က္ရွိသည္။
၁၈။ အစာသစ္။ မ်ိဳးအပ္ေသာ အာဟာရ၏အဆင္းရွိသည္။ သ႑န္အားျဖင့္ ပု၀ါျဖင့္ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ရဲရဲထုပ္ထားေသာဆန္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေခြးအန္ဖတ္ကဲ့ သို႔လည္း ေကာင္း တည္ရွိသည္။
၁၉။ အစာေဟာင္း။ က်င္ႀကီးကိုဆိုလိုသည္။ ၀ါးက်ည္ေထာက္ဤတည့္သြင္းေသာ ေျမဆိုင္ အခဲ ရႊံ႕ႏွစ္ကဲ့သို႔တည္ရွိသည္။
၂၀။ ဦးေဏွာက္။ ျဖဴေသာအဆင္းရွိ၏။ မုန္႔ညက္ဖတ္အခဲ ကဲ့သို႔ ပ်စ္ခဲလ်က္ ဦးေဏွာက္ခြံ အတြင္း၌တည္၏။
၂၁။ သည္းေျခ။ ပ်စ္ခၽြဲေသာသစ္မည္စည္းသီး၏အဆီအႏွစ္ကဲ့သို႔အဆင္းရွိၿပီး၊ သပြတ္ခါးသီး အိမ္ႏွင့္တူေသာဗဒၶသည္းေျခ၊ ညႇိဳးႏြမ္းေသာေတာင္ၾကည္းပြင့္ကဲ့သို႔အဆင္းရွိၿပီးတစ္ကိုယ္လံုး စိုစြတ္ရာအသားတို႔၌ တည္ေသာဗဒၶသည္းေျခဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
၂၂။ သလိ္ပ္။ ျဖဴ၏။ သ႑န္အားျဖင့္ တည္ရာအတိုင္းျဖစ္၏။
၂၃။ ျပည္။ ပ်စ္ခၽြဲေသာထမင္းကစီရည္ကဲ့သို႔အနာျဖစ္ရာကာလ၌တည္တတ္သည္။
၂၄။ ေသြး။ ခ်က္အပ္ၿပီးေသာပ်စ္ခၽြဲခၽြဲခ်ိပ္ရည္ကဲ့သို႔စုေ၀းေနေသာေသြး၊ ခ်က္အပ္ၿပီးေသာ အရည္ၾကည္ခ်ိပ္ရည္ကဲ့သို႔ေရြ႕လ်ားေျပးသြားေနေသာေသြးဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
၂၅။ ေခၽြး။ အေမႊးတြင္းမွယိုထြက္လာေသာ အာေပါဓါတ္ ကိုေခၚသည္။ ႏွမ္းဆီအဆင္း ကဲ့သို႔ ရွိ၍ဥတုႏွင့္စိတ္တစ္ခုခုေဖါက္ျပန္ေသာအခါ ၾကာႏြယ္ၾကာရိုး တို႔မွယိုထြက္က်လာေသာ ေရကဲ့ သို႔ေနသည္။
၂၆။ အဆီ။ အဆီခဲသည္ နႏြင္းကဲ့သို႔အဆင္းရွိၿပီး ပိန္သူ၌သလံုးျမင္းေခါင္း၊ ေပါင္သား၊ ေက်ာက္ကုန္း၊၀မ္းျပင္သားတို႔၌ရွိ၏။ ၀သူ၌တစ္ကိုယ္လံုးအေရႏွင့္ အသားၾကားတို႔ ၌ရွိ၏။
၂၇။ မ်က္ရည္။ ၾကည္လင္ေသာႏွမ္းဆီ အဆင္းကဲ့သို႔ရွိၿပီး၊မ်က္တြင္း၌တည္ကာ၊ငိုေသာကာလ၊ ရယ္ေသာကာလ၊ မ်က္စိစပ္ေသာကာလတို႔၌ထြက္ေပၚလာတတ္သည္။
၂၈။ ဆီၾကည္သည္မခဲမူ၍ အုန္းဆီအဆင္းရွိသည္။ တည္ရာအားျဖင့္ လက္ဖ၀ါးအျပင္၊ လက္ဖမိုး၊ ေျခဖ၀ါးအျပင္၊ေျခဖမိုး၊ႏွာေခါင္းဖု၊နဖူး၊ဖခံုးစြန္းတို႔၌တည္၏။ ယင္းအဆီသည္ အခါခပ္သိမ္း မတည္။ မီးပူ။ေနပူေၾကာင့္ ဥတုေဖါက္ျပန္ေသာအခါဆီၾကည္ျဖစ္လာ၏။
၂၉။ တံေတြး။ ျဖဴေသာေရျမႇဳပ္ကဲ့သို႔ရွိ၍ပါးေစာင္ႏွစ္ခုၾကားမွထြက္ခါ၊လွ်ာျပင္အရပ္၌တည္၏။ အာဟာရျဖစ္ေသာအရသာကိုခံစားေသာအခါထိုထိုအရသာကိုေအာက္ေမ့ေသာအခါ၊ေအာ့ ႏွလံုးနာေသာအခါတို႔၌ထြက္ေပၚလာတတ္သည္။
၃၀။ ႏွပ္။ ထန္းေစ့ဆန္၏အဆင္းရွိ၏။ အျမဲမရွိ။ ငိုေသာအခါ၊ ဓါတ္ေျခာက္ျခားေသာအခါ ဥေဏွာက္မွ ယိုထြက္လာေသာ မစင္ၾကယ္ေသာ အာေပါဓါတ္ ကိုေခၚသည္။
၃၁။ အေစး (မဟာေလွကားပြင့္၏အေစးႏွင့္တူေသာအဆင္းရွိ၍ အရိုးဆက္တို႔၏ အၾကား၌ တည္သည္)။
၃၂။ က်င္ငယ္။ အဆင္းအားျဖင့္ရံခါျဖဴ၍၊ ရံခါ ၀ါ၏။ ရံခါနီ၏။ စည္းေပါင္းအိမ္၌တည္၏။ စည္းေပါင္းအိမ္ဟူသည္ ပုဆိုးျဖင့္ဖံုးထားေသာအရပ္ကိုေခၚသည္။
က်မ္းကိုး
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)အရွင္ဇ၀န၏သညာသိႏွင့္ပညာသိမွ။
No comments:
Post a Comment