:include data='blog' name='google-analytics'/>

Friday, June 22, 2012

သဲသဲကို ခ်စ္ပါ၊ ၾကင္နာပါ၊ ဂရုစိုက္ပါ။

ဒီမွာ
က်မ ရွင့္ရဲ့ သဲသဲပါ။
ရွင့္ကိုဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ဆိုတာ အခ်က္ ၉ ခ်က္နဲ႔ ေျပာျပ ပါရေစ။



၁။ က်မ ရွင္လိုအပ္တဲ့ သံဓါတ္ေတြအျပင္၊ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြပါသိမ္းထားေပးပါတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင္ဆက္လက္ရွင္သန္နိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။




၂။ ရွင္ အစာေတြေျခဖ်က္တာကူညီဖို႔ က်မ သဲေျခရည္ေတြ လုပ္ေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင္ အလကားဆံုးရႈံးပ်က္စီးသြားမွာ။



၃။ ရွင္က်မကိုေပးတဲ့ အရက္၊ ဘီယာ၊ ၀ိုင္၊ ဆရာ၀န္ေပးတဲ့ေဆး၊ ဆရာ၀န္မေပးတဲ့ေဆး၊ ဥပေဒ မကင္းတဲ့ေဆး အစရွိတဲ့ ဓါတုအဆိပ္ေတြကို အဆိပ္ေျဖေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင့္ရဲ့ အက်င့္ဆိုးေတြကရွင့္ကိုသတ္မွာ။



၄။ က်မက ဘက္ဒရီလို ရွင္လိုအပ္တဲ့အခါသံုးနိုင္ဖို႔ သၾကား စြမ္းအင္ေတြကို ကာဗိုလ္ဟိုက္ဒရိုတ္၊ ပရိုတင္း၊ အဆီ အေနနဲ႔ သိမ္းထားေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင့္ရဲ့ေသြးထဲက သၾကားဓါတ္ေတြအျမန္ဆံုးက်ဆင္းသြားၿပီး ရွင္ ေမ့ေမ်ာ သြားမွာ။



၅။ က်မက ရွင္မေမြးခင္ကထဲက ေသြးေတြထုတ္လုပ္ေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင္လူေလာကကိုေရာက္လာမွာေတာင္မဟုတ္ဘူး။



၆။ က်မက ရွင္ကိုယ္ခႏၶာ  က်န္းမာဖို႔နဲ႔ ႀကီးထြားဖို႔ အတြက္လိုအပ္တဲ့ အသားဓါတ္အသစ္ေတြ ထုတ္လုပ္ေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင္ ရွင္သန္ႀကီးထြားမွာ မဟုတ္ဘူး။



၇။ က်မက ရွင္ရႈသြင္းလိုက္တဲ့ အဆိပ္ေတြ၊ ေလထဲကအညစ္အေၾကးေတြကိုဖယ္ရွားေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈေၾကာင့္ အဆိပ္သင့္မွာ။



၈။ က်မက ရွင္ မေတာ္တဆ ထိခိုက္မိတဲ့အခါ ေသြးတိတ္ေစတဲ့ ေသြးတိတ္ပစၥည္းေတြကို ထုတ္လုပ္ေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ ရွင္ ေသြးထြက္လြန္ၿပီးေသမွာ။



၉။ က်မက ရွင့္ကိုယ္ထဲကိုအခ်ိန္ျပည့္၀င္ေရာက္လာတဲ့ ပိုးမႊားေတြရဲ့ရန္က ကာကြယ္ေပးတယ္။
အဲ့ဒီပိုးေတြကို သတ္တယ္။ အနည္းဆံုးအားနည္းသြားေအာင္လုပ္ေပးတယ္။
က်မသာမရွိရင္ လူေတြကိုဒုကၡေပးတဲ့ ပိုးမႊားေတြရဲ့တိုက္ခိုက္မႈကို ရွင္ အျမဲလည္စင္းခံေနရမွာ။



 အဲ့ဒါေတြအားလံုးဟာ က်မရွင့္ကိုဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့သက္ေသေတြပဲ။
ရွင္ကေရာ္က်မကိုခ်စ္ရဲ့လား။



ရွင္က်မကိုဘယ္လိုခ်စ္သင့္တယ္ဆိုတာက်မ ေျပာျပပါရေစ။






က်မအၾကံေပးတာကိုလိုက္နာပါ။
၁။ က်မကို ရွင့္ မိသားစုဆရာ၀န္နဲ႔ ျပပါ။
၂။ ေသြးစစ္ျခင္းျဖင့္ က်မဒုကၡေရာက္ေနတာသိနိုင္ပါတယ္။
၃။ က်မ ေခ်ာ္မြတ္ေနရင္ က်မေနေကာင္းပါတယ္။ က်မ မာေၾကာၿပီး ဘုေတြ ထြက္ လာရင္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေနၿပီလို႔ သိပါ။
၄။ ရွင့္ ဆရာ၀န္အေနနဲ႔ မသကၤာဘူးဆိုရင္ ULTRA SOUND and CT SCAN ေတြနဲ႔ က်မကို ၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။
၅။ က်မအသက္နဲ႔ ရွင့္အသက္ဟာ ရွင္က်မကိုဆက္ဆံတဲ့အေပၚမွာမူတည္ပါတယ္။




က်မကို အရက္၊ ဘီယာ၊ ၀ိုင္ေတြ ထဲမွာ ႏွစ္မထားပါနဲ႔။
အဲ့ဒါေတြ တစ္ခါေသာက္ရံုနဲ႔ကို သဲသဲဆို႔လို အသဲႏုတဲ့ တခ်ိဳ႔သူေတြကို ေတာ္ေတာ္ နာက်င္ေစပါတယ္။ တစ္သက္စာအနာရြတ္ေတြရေစပါတယ္။



ေဆးေတြကိုဂရုစိုက္ပါ။ ေဆးအားလံုးဟာ ဓါတုပစၥည္းေတြပါ။ ဆရာ၀န္ညႊန္ၾကားခ်က္မရွိပဲ ေဆးေတြေရာ္ေႏွာ္ေသာက္ရင္ က်မကိုအဆိပ္ခတ္သလိုျဖစ္ပါတယ္။ က်မကႏုနယ္တယ္။ အလြယ္တကူ အနာရြတ္ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲ့ဒီအနာရြတ္ေတြ (အသဲေျခာက္ျခင္း) က တစ္သက္လံုး မေပ်ာက္ေတာ့ဘူး။ ေဆးေတြကို လိုရင္ေသာက္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မလိုအပ္ပဲ ပဲႀကီးေလွာ္ စားသလိုစားေနရင္ေတာ့ က်မကိုဖ်က္စီးတဲ႔ အက်င့္ဆိုး။



စပေရးေတြကိုလည္းသတိထားပါ။ က်မရွင္ ရႈသြင္းတဲ့ အဆိပ္ေတြကို ေျခဖ်က္ ေပးရတာ သတိရပါ။ ရွင္ အခန္းကို စပေရးေတြနဲ႔သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တဲ့အခါ ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္း ေအာင္ တံခါးေတြဖြင့္ထားပါ။ ဒါမွမဟုတ္ မက္ (ႏွေခါင္းအုပ္) တပ္ထားပါ။ ဂ်ပိုးသတ္ေဆး၊ အိမ္သုတ္ေဆးစတာေတြဆို ႏွစ္ဆပိုၿပီးသတိထားပါ။



ရွင့္အေရျပားကိုလည္းဂရုစိုက္ပါ။ ပိုးသတ္ေဆးေတြက ဓါတ္တုပစၥည္းေတြပါ။ သူတို႔က ပိုးေတြ တင္သတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ရွင့္အေရျပားကေန က်မဆီအထိေရာက္လာၿပီး က်မကိုပါ သတ္နိုင္ တယ္။
ပိုးသတ္ေဆးကိုင္တြယ္တဲ့အခါ၊ ဒါမွမဟုတ္ပိုးသတ္ေဆးေတြေလထဲမွာရွိေနရင္ ရွင့္ရဲ့ အေရျပားကို ဖံုးေအာင္ အက်ီ ၤလက္ရွည္၀တ္ပါ၊ လက္အိပ္၀တ္ပါ၊ ဦးထုပ္ေဆာင္းပါ၊ မက္ (ႏွေခါင္းအုပ္) တပ္ထားပါ။



က်မက က်မဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ မေျပာနိုင္ဘူး။ ေျပာလည္းမေျပာခ်င္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္က်မွ။



သတိရပါ။ က်မက နားပူနားဆာလုပ္တတ္တဲ့သူမဟုတ္ဘူး။ ေဆးေတြ၊ အရက္ေတြနဲ႔ အမႈိက္ ေတြကက်မကို ဖ်က္ဆီးနိုင္တယ္။ ဒီစာဟာ က်မရဲ့ ပထမဦးဆံုးနဲ႔ေနာက္ဆံုးစာျဖစ္ပါတယ္။



အခုက်မ ရွင့္ကိုဘယ္ေလာက္ ျမတ္နိုးတယ္ဆိုတာ ရွင္သိၿပီမဟုတ္လား။
က်မကို ရွင္ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာစြာဆက္ဆံပါ။

ရွင့္ရဲ့ အသံတိတ္ အေဖၚမြန္
အျမဲခ်စ္လ်က္
သဲသဲ

2 comments:

  1. တဆင္႔ျပီးတဆင္႔ေျပာျပထားတာမုိက္တယ္

    ReplyDelete
  2. Hi ! I find this site Insparational,nice post of poem.Iwould be glad if you going to visit my webite too.
    http://ads.com.mm/?cid=4fd60e94e4b0fa6db841e33c&utm_campaign=ads_mm_lb_blog_gvisoy&utm_source=ads_lb_blog&utm_medium=lb_blog

    ReplyDelete