ပါရီၿမိဳ႕ဟာ ျမန္မာမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးေနတဲ့ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။ ပါရီလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အီေဖတာ၀ါ နဲ႔ တကၠသိုလ္ဘုန္းနိုင္ရဲ့ အထက္တန္းစား ဇတ္ေကာင္ေတြသံုးတဲ့ channel 5 ေရေမႊးနံ႔ သင္း လာသလို ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ျပင္သစ္နိုင္ငံ ပါရီၿမိဳ႕ဟာ ျမန္မာ့ရာဇ၀င္မွာ ထင္းရွားခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္မ်ား ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္း မသိမ္းခင္၊ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္က ကင္း၀န္မင္းႀကီး ကိုပါရီၿမိဳ႕ကို သံတမန္အျဖစ္လႊတ္ခဲ့လို႔ ကင္း၀န္မင္းႀကီးရဲ့ ပါရီခရီးသြားမွတ္တမ္းေတြ အထင္ အရွားရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွတ္တမ္းမွာ ကင္း၀န္မင္းႀကီးက ပါရီၿမိဳ႕ရဲ့ နံမည္ႀကီး ေရွာင္ဇလီေစ်း (Champs- Elysees ) ဆိုတဲ့ ကမၻာေက်ာ္လမ္းမႀကီးမွာ ရွိတဲ့ ဆိုင္ေတြက ေစ်းအလြန္ႀကီး တာ ေၾကာင့္ (ေရွာင္) ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း ေရွာင္ ပါလို႔ သတိေပးထား တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ပါရီၿမိဳ႕မွာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွစၿပီး၊ ကုန္ပစၥည္းေတြက အမ်ိဳးအစားတူေပမဲ့ ရပ္ကြက္ေပၚလိုက္ၿပီးေစ်းကြာပါတယ္။ ေရွာင္ဇလီေစ်း လမ္းမႀကီးဟာ ပါရီၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ ၈ ရပ္ကြက္မွာရွိၿပီး၊ ကမၻာလည့္ဧည့္သည္ေတြနဲ႔ျပည့္ေန တတ္တာမို႔ အဲ့ဒီေနရာက ေစ်းအႀကီး ဆံုးပါပဲ။ ကမၻာ့ milliners ေတြကေျပာပါတယ္။ အနည္းဆံုး တစ္ႏွစ္တခါ ေရွာင္ဇလီေစ်းမွာ လမ္းမေလွ်ာက္ရရင္ ေနလို႔ မေကာင္းဘူးတဲ့။
ပါရီၿမိဳ႕မွာ ရပ္ကြက္ ၂၀ ရွိပါတယ္။ ပါရီၿမိဳ႔အလယ္တဲ့တဲ့ ကေနၿပီး ရပ္ကြက္ ၁။ ၂။ စသည္ ခရုေခြလို လက္ယာရစ္ ရယ္ သြားပါတယ္။ အဲ့ဒီရပ္ကြက္ေတြထဲက အလယ္ဆံုး ရပ္ကြက္နဲ႔ ၁၆ ရပ္ကြက္ေတြက သူေဌးေတြ၊ နံမည္ႀကီး ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီး စသည္ တို႔ေနၾကလို႔ အဲဒီ ေနရာေတြက အစစအရာရာ ေစ်းပိုႀကီး ပါတယ္။
လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ လက္ဘက္ရည္ေသာက္တဲ့အခါ ေသာက္တဲ့ ေနရာေပၚမူတည္ ၿပီး ေစ်းကြာပါတယ္။ ဘားေကာင္တာမွာ ရပ္ေသာက္ရင္ လက္ဘက္ရည္တစ္ခြက္ ၃ ယူရို က် ပါတယ္။ ဆိုင္ထဲမွာထိုင္ေသာက္ရင္ ၅ ယူရို။ ဆိုင္အျပင္ လမ္းေပၚမွာ ခင္းထားတဲ့ ကုလား ထိုင္ေတြမွာ ထိုင္ ေသာက္ရင္ ပိုေစ်းႀကီးပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲ့ဒီမွာ ရန္ကုန္မွာလို လက္ဘက္ရည္ တစ္ခြက္ မွာၿပီး လမ္းသြားလမ္းလာေတြ ေငးၾကလို႔ပါ။ ေနေရာင္ရတဲ့ ေနရာ ဆို ရင္ေတာ့ ေနေရာင္ခံရင္းနဲ႔ ေငးၾက တာမို႔ မနက္အေစာႀကီးထဲက ေနရာယူမွ ရပါတယ္။ ပါရီၿမိဳ႔ သားေတြနဲ႔ ရန္ကုန္သားေတြ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္ ထိုင္တာခ်င္းကေတာ့ေတာ္ေတာ္တူပါတယ္။ တစ္ခုပဲ ရန္ကုန္သူေတြက ေနေရာင္မႀကိဳက္ဘူး။ တိုက္ဆိုင္လို႔ က်မ ပါရီေရာက္စ Chateau de Versaille ဗာဆိုင္းနန္းေတာ္ သြားလည္စဥ္က ေနပူတာ ေၾကာင့္ က်မမွာ ပါလာတဲ့ ထီး အနက္ႀကီး ေဆာင္းၿပီးနန္းေတာ္ ဥယ်ဥ္ထဲမွာေလွ်ာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ က်မအတြက္ကေတာ့ ေနေရာင္ ခံရရင္ ေခါင္းကိုက္ နိုင္တယ္၊ ဖ်ားနိုင္တယ္ေပါ့။ ခဏၾကာေတာ့ ပတ္ ၀န္းက်င္က က်မကို ထူးဆန္းသလို ၾကည့္ၾကတာ သတိထားမိပါေတာ့တယ္။ သူတို႔အတြက္ကေတာ့ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရာသီဥတုေအးလို႔ အက်ၤ ီးေတြအထပ္ထပ္၀တ္ရတာမို႔ ေနေရာင္ မရတဲ့အျပင္ နဂိုကမွ အျဖဴလြန္တဲ့ စကၠဴနည္းပါး ျဖဴေနတဲ့အသားကို အေရာင္ရွိေအာင္ ေနေရာင္ ခံၾကတယ္ဆိုတာ သိရပါေတာ့ တယ္။
ေႏြရာသီ (ဧၿပီ၊ေမ၊ဂၽြန္လ) ေတြမွာဆိုရင္ ပန္းျခံေတြမွာ ေနေရာင္ခံေနၾကတဲ့ပါရီၿမိဳ႕ သူ၊ သားေတြ ကို အမ်ားအျပားေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဆို အေပၚပိုင္း ဗလာနဲ႔ ေနေရာင္ခံ တတ္ၾက ပါတယ္။ ရီစရာ အျဖစ္ေလးတစ္ခု ေျပာရအံုးမယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ ေလာက္က ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးနဲ႔ National Health Institute က ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ား ပါရီကို ေႏြလမွာေရာက္လာၾကပါတယ္။ ပါရီၿမိဳ႕ မွာေလွ်ာက္လယ္ရင္း အီေဖတာ၀ါနားက မ်က္ခင္း ျပင္မွာ ဆံပင္ရွည္ ခါးလယ္ခန္႔ ျဖန္႔ၿပီး ေမွာက္လ်က္ အေပၚပိုင္း ဗလာနဲ႔ ေနေရာင္ခံေနတဲ့ ေပါင္တံ ရွည္ရွည္နဲ႔ အျဖဴတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ပြတာပဲ ရန္ကုန္မွာ မေတြ႔ရတာ ေတြ႔ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး၊ အဲ့ဒီလူ ပက္လက္လွန္မဲ့ အခ်ိန္ကို စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေစာင့္ေနၾကပါတယ္ တဲ့။ ေဟာ့ ေစာင့္ေနရက်ိဳးနပ္ပါၿပီး။ ေနေရာင္ခံေနတဲ့သူ ပက္လက္လွန္လိုက္ပါၿပီး။ အေနာက္ ဘက္ကေတာင္ ေတာ္ေတာ္ကိုယ္လံုးလွတာ။ အေရွ႕က ဆိုပိုလွမွာပဲလို႔လဲ တြက္ထားၾကတယ္ လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းအားလံုး ဟင္း ဆိုၿပီး အျမန္ဆံုး လဲွ႔ျပန္ခဲ့ၾက တယ္တဲ့။ ထင္ထားသလို အမ်ိဳးသမီး မဟုတ္ပဲ။ အမ်ိဳးသားျဖစ္ ေနလို႔ ပါပဲ။
ပါရီၿမိဳ႔မွာ Public transport ကေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ေျမေအာက္ရတား၊ေျမေပၚ
ရထား၊ ေျမေပၚလွ်ပ္စစ္ရထား၊ Bus ကား၊ အစံုရွိပါတယ္။ ရံုးတတ္၊ရံုဆင္းခ်ိန္ေတြမွာ ၃ မိိနစ္ တစ္ႀကိမ္ လာၿပီး၊ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ၅-၁၀ မိနစ္တစ္ႀကိမ္လာပါတယ္။ ပါရီၿမိဳ႔တြင္း သြားလာဖို႔ လက္မွတ္က တစ္ေစာင္ခ်င္း၀ယ္ရင္ ၁.၇ ယူရို၊ ၁၀ ေစာင္တြဲ ဆို ၁၂.၇၀ ယူရို ေပး ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလက္မွတ္ေတြက ေျမေအာက္ရထားအ၀င္မွာ ၀ယ္လို႔ရပါတယ္။ Ticket ကို ျပင္သစ္လို (တစ္ေက) လို႔ေျပာေပမဲ့ အဂၤလိပ္လို ေျပာလည္း နားလည္ၾကပါတယ္။ ၁၀ ေစာင္ တြဲ ၀ယ္ခ်င္ ရင္ လက္ ၁၀ ေခ်ာင္းသာေထာင္ျပလိုက္ပါ။ ျပင္သစ္လိုက (carnet ကာေန လို႔ ေျပာရပါ တယ္)။ ယူရို ပိုက္ဆံရွိရင္ စက္ကေန၀ယ္လို႔ရပါတယ္။ စက္မွာ အဂၤလိပ္လိုေျပာင္း လို႔ရပါ တယ္။ Bus ကားေပၚမွာလည္း လက္မွတ္၀ယ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Bus ကားေပၚမွာ ေတာ့ တစ္ေစာင္ခ်င္းပဲ ၀ယ္လို႔ရၿပီး ၁.၉ ယူရိုေပးရပါတယ္။ Bus ကားေပၚမွာ၀ယ္တဲ့ လက္မွတ္က အဲဒီ Bus ကားေပၚမွာပဲစီးလို႔ရပါတယ္။ ေနာက္ Bus ကားေျပာင္းရင္ လက္မွတ္ အသစ္ ထပ္ထဲ့ရပါတယ္။
Bus ကားကတစ္စီထဲဆိုရင္ driver ရွိတဲ့ ေရွ႔အေပါက္ကပဲထက္ရပါတယ္။ ေနာက္ ေပါက္က ဆင္းရပါတယ္။ ႏွစ္စီးတြဲထားတာဆိုရင္ ေနာက္ေပါက္ကလည္းတက္လို႔ရပါတယ္။
Bus ကားဂိက္ ေတြ မွာ ကားသြားမဲ့ direction နဲ႔ ရပ္မဲ့ ဂိတ္ေတြေရးထားပါတယ္။ ဂိတ္တိုင္းမရပ္ပါဘူး။ ဂိတ္မွာေစာင့္တဲ့သူရွိရင္၊ဒါမွမဟုတ္ ကားထဲကရပ္ခိုင္းတဲ့သူ ရွိမွ ရပ္ ပါတယ္။ မွတ္တိုင္ မေရာက္ခင္ ကားရပ္ဖို႔ ခရုပ္ႏႈိပ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဆင္းမဲ့ မွတ္တိုင္ မေရာက္ခင္ မွတ္တိုင္ နံမည္ကို မွတ္ ထားၿပီး၊ အဲ့ဒီမွတ္တိုင္က ကားထြက္တာနဲ႔ ခလုပ္နႈိပ္ထား တာေသခ်ာပါတယ္။ ကားရဲ့အလယ္ screen မွာေနာက္ရပ္မဲ့ မွတ္တိုင္နံမည္ေဖၚျပပါတယ္။
ကားမွတ္တိုင္က ကားနံပတ္တစ္မ်ိဳးထဲရပ္တာမဟုတ္ရင္၊ ကိုယ္စီးမဲ့ကားလာတဲ့အခါ လက္ျပမွ ရပ္ေပး ပါတယ္။ ကားနံပတ္တစ္မ်ိဳးထဲရဲ့မွတ္တိုင္ဆိုရင္ေတာ့ လူရွိေနရင္ ရပ္ေပးပါတယ္။ ကားေပၚကဆင္း တဲ့ အခါမွာ တံခါးေပါက္ရဲ့တိုင္မွာတံခါးဆြင့္တဲ့ ခလုပ္ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါႏႈိပ္မွ တံခါးပြင့္ပါတယ္။
ေျမေအာက္ဘူတာမွာ၀ယ္တဲ့ လက္မွတ္ေတြက ပါရီၿမိဳ႕တြင္း ရထားျဖစ္ျဖစ္၊ bus ကားျဖစ္ျဖစ္ စီးလို႔ ရပါတယ္။ ေျမေအာက္ရထား (Metropolitan = Metro အတိုေကာက္ အေနနဲ႔ မက္ထရို လို႔ ေျပာပါ တယ္) အ၀င္မွာ စက္ထဲ ထဲ့လိုက္ရင္ တံခါးပြင့္သြားပါတယ္။ ရထားလက္မွတ္ျပန္ထြက္လာ တာကို ျပန္ ယူၿပီးသိမ္းထားပါ။ ရထားဘူတာထဲက မထြက္ မခ်င္း သိမ္းထားရပါမယ္။ လက္မွတ္ စစ္လို႔ လက္မွတ္မျပ နိုင္ရင္ဒါဏ္ေငြ (၁၂၀ ယူရို) ခ်က္ခ်င္းေဆာင္ရပါတယ္။ ေျမေအာက္ထဲမွာ ရထားေျပာင္းစီးရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရထားမွားလို႔ ျပန္စီးရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လက္မွတ္အသစ္ထပ္ထဲ့ဖို႔မလိုပါဘူး။ Bus ကားတစ္စီးက တစ္စီး ေျပာင္းစီး လို႔လဲရပါမယ္။ လက္မွတ္တစ္ေစာင္ကို စၿပီး စက္ထဲကိုထဲ့ တဲ့ အခ်ိန္ကေန တစ္နာရီနဲ႔ ၃၀ မိနစ္အတြင္း သံုးလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမေအာက္ရထားမွာသံုးထားတဲ့ လက္မွတ္ကို တစ္နာရီ နဲ႔ ၃၀ မိနစ္အတြင္းျဖစ္ေပမဲ့ Bus ကားနဲ႔ေျမေပၚလွ်ပ္စစ္ ရထားမွာသံုး လို႔မရပါဘူး။ Bus ကား မွာသံုးထားတဲ့ လက္မွတ္ကိုေတာ့နဲ႔ ေျမေပၚလွ်ပ္စစ္ ရထားမွာ သံုးလို႔ ရပါတယ္။ ထိုနည္းအတူ ေျမေပၚလွ်ပ္စစ္ရထားမွာ သံုးထားတဲ့ လက္မွတ္ကို Bus ကားမွာ သံုးနိုင္ပါတယ္။
အဲ့ဒီလက္မွတ္ေတြကို zone 2 လို႔ေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီလက္မွတ္ေတြမွာ အခ်ိန္ကန္႔ သပ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ အခ်ိန္မေရြး သံုးနိုင္ပါတယ္။ ၿမိဳ႔ျပင္ထြက္မယ္ဆိုရင္ ဥပမာ။ ဗာဆိုင္းနန္းေတာ္ သြား မယ္၊ ေလယဥ္ကြင္း သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ zone 2 ထက္ေက်ာ္လို႔ zone 3 လက္ မွတ္ အသစ္ ၀ယ္ရင္၀ယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ လိုသေလာက္ zone အတြက္ ထပ္၀ယ္လို႔ရပါတယ္။
ပါရီၿမိဳ႕မွာတစ္ေနကုန္ေလွ်ာက္လယ္ခ်င္ရင္တစ္ေန႔စာလက္မွတ္လည္း၀ယ္လို႔ရပါတယ္သူကေတာ့ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ မနက္ကေန ည ၁၂ နာရီအထိသံုးနိုင္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ရက္ ကုန္ရင္သံုးလို႔မရပါဘူး။
ေျမေအာက္ရထား တံခါးေတြက အလိုလိုပြင့္တာရွိသလို ဖြင့္ရတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ႏႈိပ္ၿပီးဖြင့္ရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က လက္တံကိုအေပၚလွည့္ဖြင့္ရပါတယ္။ သတိထားဖို႔က ရထားထဲမွာ ခါးပိုက္ႏႈိက္ေတြရွိပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းရုပ္နဲ႔ အျဖဴမ အသက္ ၁၀ ႏွစ္၀န္း က်င္ ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အေရွ႕ဥေရာပမွလာသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာတိုင္းလိုလို အႏိႈက္ခံၾကရ ပါ တယ္။ အေရွ႕တိုင္းသားေတြ ပိုက္ဆံနဲ႔လက္၀တ္လက္စားေတြ အိပ္ ထဲမွာပါေလ့ရွိတာ ေၾကာင့္ ရယ္။ ဟိုေငးဒီေငးနဲ႔ ေတာသားမွန္း သိသာတာေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာလို အိပ္ကိုဓါးနဲ႔ခြဲထာေတြလဲရွိပါတယ္။
ေျမေအာက္ရထားထဲမွာ ပိုက္ဆံေတာင္းတဲ့ သူေတြေရာ္၊ ေရမခ်ိဳးတဲ့ သူေတာင္း စား ေတြလဲရွိ ပါတယ္။ ေရမခ်ိဳးတဲ့ သူေတာင္းစားရွိတဲ့ ေနရာဆို လူရွင္း ပါတယ္။ အနံ႔ဆိုး လြန္းလို႔ လူမရွိတာပါ။ ျမတ္ဘုရားေဟာတဲ့ ဒီကိုယ္ႀကီးဟာ အပုပ္ေကာင္ႀကီး ဆိုတာ မွန္ေၾကာင္း သက္ ေသျပေနတဲ့သူေတြပါပဲ။ ပဲရစ္မွာ ေၾကာက္ရတဲ့သူေတြက အဲ့ဒီ သူေတာင္းစားေတြပါပဲ။ ပုလိပ္ ထက္ပိုေၾကာက္ရပါတယ္။ သူတို႔အိပ္ေန၊ ထိုင္ေနတဲ့ေနရာ ေျခသြားတင္မိရင္ေတာ့ ဆဲလို႔မဆံုး ပါဘူး။ ေ၀းေ၀းကေရွာင္ပါ။ တစ္ခ်ိဳ႔က ရူးလည္းေန တာမို႔ အခန္႔မသင့္ရင္ အလကားေနရင္း တံေတြးေထြးတာလည္း ခံရ တတ္ပါတယ္။
ပါရီၿမိဳ႕မွာ ယဥ္ယဥ္ေလးနဲ႔ရူးေနတဲ့သူ ၁၀%ရွိပါတယ္။ ေျမေအာက္ဘူတာမွာ ရထား ေစာင့္ေနသူ အနည္းဆံုး ၅၀-၁၀၀ ရွိတာမို႔ ၅-၁၀ ေယာက္ေလာက္ရွိေနတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလူေတြ စိတ္အခန္႔ မသင့္ရင္ ရထားလာတဲ့အခါ သူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ျဖစ္၊သူမ်ားကိုျဖစ္ျဖစ္ ရထား လမ္းေပၚထြန္းခ်တာမ်ိဳး၊ ရထားအမွီ ေျပးလာ တဲ့သူတိုက္မိလို႔ျဖစ္ျဖစ္ ရထားလမ္းေပၚက် သြား ရင္ေတာ့ ေသဖို႔ပဲရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရထားလမ္းေဘးမွာ ရပ္မေစာင့္ပါနဲ႔။ အႏၱရာယ္ရွိ ပါ တယ္။ ရထားထြက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဥၾသမႈတ္ပါတယ္။ တံခါးလဲ အလိုလိုပိတ္ပါတယ္။ ရထား ထဲအေဖၚပါသြားလို႔ဆိုၿပီး အေျပးမလိုက္ပါနဲ႔။ လိမ့္က်တာ၊ တံခါး ညပ္တာ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ရထားနဲ႔ လိုက္ၿပီး၊ အေဖၚကို ေရွ႕ဘူတာမွာ ဆင္းၿပီး ေစာင့္ခိုင္းပါ။
ေျမေအာက္ရထားေတြက ေအာက္သံလမ္းက လွ်ပ္စစ္လႊတ္ၿပီး လွ်ပ္စစ္နဲ႔သြားတာပါ။ ရထား လမ္း ေပၚပစၥည္းတစ္ခုခုက်ရင္ဆင္းမေကာက္ပါနဲ႔ ဓါတ္လိုက္ေသနို္င္ပါတယ္။ တခါကရထားရုတ္တရက္ ရပ္ သြားလို႔ ရထားေပၚမွာ ရုတ္ရုတ္သဲသဲျဖစ္သြားပါတယ္။ ရထားေမာင္းသူ က အသံခ်ဲ႕စက္ကေျပာပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ရထားလမ္းေပၚ ေသးေပါက္တာ ျမင္လိုက္ လို႔ ဓါတ္လိုက္မွာစိုးလို႔ ရပ္လိုက္ရတာပါတဲ့။ အႏွစ္ ၂၀၀၀ ျပည့္တံုးကပါရီၿမိဳ႕ကိုလာလည္တဲ့ သူေတြအလြန္မ်ားတာေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္နဲ႔သြားတဲ့ ေျမေအာက္ရထား မထြက္နိုင္ ျဖစ္ေနပါ တယ္။ ရထားေမာင္းသူက လူတစ္ခ်ိဳ႔ဆင္းေပးဖို႔ ေတာင္းပန္ယူရ ပါတယ္။
ပါရီလမ္းမႀကီးေတြမွာ၊ Toilettes ၊ ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အလကားသံုး လို႔ရပါတယ္။ လမ္းမႀကီးေပၚက Toilettes ေတြက သူ႔ဘာသာ auto ေဆးေၾကာပါတယ္။ supermarket ေတြမွာေတာ့ toilettes မရွိပါဘူး။ MacDonald စားေသာက္ဆိုင္နဲ႔လဘက္ရည္ ဆိုင္ေတြမွာ ပဲရွိပါတယ္။ ပန္းျခံေတြမွာ လည္း Toilettes ၊ ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အလကားသံုး လို႔ရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဘူတာေတြက Toilettes ေတြက ပိုက္ဆံထဲ့ရပါတယ္။
ၿမိဳ႕ျပင္သြားတဲ့ semi –rapid ရထားကို RER လို႔ေရးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပင္သစ္လို (အဲဥအဲ) လို႔ေျပာတာမို႔ (အာအီအာ) လို႔ေျပာရင္ ဘယ္သူမွနားမလည္ပါဘူး။ ဗာဆိုင္းနန္း ေတာ္နဲ႔ Disney Land ေတြသြားရင္ စီးရပါတယ္။ RER ရထားေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏွစ္ထပ္ျဖစ္ပါတယ္။ Paris ၿမိဳ႔ထဲမွာ ဆို ေျမေအာက္ရထားရဲ့ ဘူတာမွာပဲရပ္တာလည္းရွိပါတယ္။
နိုင္ငံျခားနဲ႔ တျခားၿမိဳ႕ေတြသြားရင္ TGV ေခၚတဲ့ bullet train မ်ားစီးရပါတယ္။ Mont Saint Michael သြားရင္စီးရပါတယ္။ အဲ့ဒီရထားေတြမွာေတာ့ Toilettes နဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ ေတြပါ ပါတယ္။
ပဲရီၿမိဳ႕ကလမ္းေတြ အထူးသျဖင့္ လမ္းေသးေလးေတြမွာ ဗံုးေတြရွိပါတယ္။ ေခြးေျခး ေတြကိုေျပာ တာပါ။ အထူးသျဖင့္ လမ္းေဘးေတြ၊ သစ္ပင္ရင္းေတြမွာရွိတတ္ပါတယ္။ ေခ်ာင္က်တဲ့ ေနရာ ေတြမွာ evening in Paris ဆိုတဲ့အတိုင္း ဆီးနံ႔လႈိင္ေနတတ္ပါတယ္။
အဲဒါေတြအျပင္ ပါရီၿမိဳ႕က tourist sites ေတြပို႔ေပးတဲ Paris Hop in -Hop out visit ကားေတြ လည္းရွိပါတယ္။ www.parislopentour.com မွာၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီ ကားေတြ ရပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ နာရီ၀က္တစ္ခါကားထြက္ပါတယ္။ ပါရီမွာရွိတဲ့ ၾကည့္ စရာ ေနရာေတြ မွာ ၾကည့္ၿပီး၊ ကားျပန္တက္စီးၿပီး ေနာက္တစ္ေနရာသြားလို႔ရပါတယ္။ ကား လက္မွတ္ကို Hotel မွာလည္း၀ယ္လို႔ရပါတယ္။ ကားေပၚမွာ လည္း၀ယ္လို႔ရပါတယ္။ ေစ်းအတူတူပါပဲ။ internet ကလည္း၀ယ္လို႔ရပါတယ္။ နွစ္ရက္စာကို ၃၄ ယူရို က်ပါတယ္။
ပါရီၿမိဳ႕သိမ္ျမစ္ထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္နဲ႔ ျမစ္ရိုးတစ္ေလ်ာက္ သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။ Bateau Mouche လို႔ေခၚပါတယ္။ အီေဖတာ၀ါ ေအာက္ဆိပ္ကမ္းကေနစီးလို႔ရပါတယ္။ သိမ္း ျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ ရပ္တဲ့ဆိပ္ကမ္းေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ေနသာတဲ့ ညေန ေတြမွာ စီးလို႔ ေကာင္းပါတယ္။ guide ရွင္းျပ တာကို ဘာသာစကားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ နားေထာင္လို႔ရပါတယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့မပါဘူးေပါ့။
zone 2 လက္မွတ္
တစ္ေန႔စာ ည ၁၂ နာရီထိ = ၉.၇၅ ယူရို။
၂ ရက္စာ = ၁၅.၈၅ ယူရို။
၃ ရက္စာ = ၂၁.၆၀ ယူရို။
၅ ရက္စာ = ၃၁.၁၅ ယူရို။
ဆက္လက္ေဖၚျပပါအံုးမယ္။
No comments:
Post a Comment