:include data='blog' name='google-analytics'/>

Thursday, February 11, 2016

ေပ်ာ့စိစိ phobia

phobia ဆိုတာ သာမန္ပစၥည္းနဲ႔အေျခအေနေတြကို သာမန္ထက္လြန္ကဲျပီးေၾကာက္တဲ့ စိတ္ေ၀ဒနာတစ္မ်ိဳးဆိုတာ သူငယ္ခ်င္းတို႕အားလံုးေရာ္ knowledgeable non-medical ေတြပါ သိတဲ့ အေၾကာင္းပါ။
ဒါေပမဲ့ ရာေက်ာ္တ့ဲ phobia list ထဲမွာ က်မလို ေပ်ာ့စိစိ သတၱ၀ါေတြနဲ႕အစားအစား ေတြကိုေၾကာက္တာ မေဖၚျပထားပါဘူး။ က်မလိုလူမ်ိဳးမရွိတာလား ? ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ က်မရဲ့ phobia ကိုသူငယ္ခ်င္း ေတြ သိေအာင္ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္- ေပ်ာ့စိစိ သတၱ၀ါျဖစ္တဲ့ တီေကာင္တို႕၊သံေကာင္တို႕၊ေမြးကာစၾကြက္ ေပါက္စတို႕ကိုအလြန္ေၾကာက္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္လဲဆိုရင္သူတို႔နဲ႕တူတယ္လို႕က်မထင္တဲ့ 
၀က္အူေခ်ာင္း၊နန္းၾကီးသုပ္ (ၾကိဳက္တဲ့သူမ်ား sorry ပါေနာ္။ ) ေတြကိုပါမစားရဲပါဘူး။
ေနာက္ျပီး ခရမ္းသီးကိုမီးဖုတ္သုပ္တာ၊ခရမ္းသီး၊ဘူးသီးကိုဆီမျပန္ဘဲခ်က္ထားတာ၊ေတြကိုလဲမစားရဲ
ပါဘူး။ က်မငယ္ငယ္က ဘ ူးသီးေက်ာ္စားရင္အထဲကဘူးသီးကိုထုတ္ျပစ္ေလ့ရွိပါတယ္။
house surgeon အျဖစ္ ေတာင္ၾကီးစပ္စံထြန္းေဆးရံုမွာတာ၀န္က်စဥ္ nurses home မွာ တစ္လ 60 က်ပ္နဲ႔ထမင္းလခေပးစား (house surgeon လခ 200 က်ပ္ရတဲ့အခ်ိန္ပါ) ခဲ့ရတာ၊ေဖာင္ၾကီးသင္တန္း 2 ၾကိမ္တက္ခဲ့ရတာ၊ ေနာက္ပိုင္း နိုင္ငံျခားမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနပါမ်ားလာေတာ့ အစား အေသာက္ ကီ်းမ်ား တာေတာ္ေတာ္ေလး သက္သာ လာပါတယ္။ အခုဆို ဘူးသီးေက်ာ္စားလို႕ရျပီ၊၀က္အူေခ်ာင္း ကိုပါးပါးလွီျပီးေက်ာ္စားလို႕ရပါျပီ။ (သူငယ္ခ်င္းေတြမေၾကြးမွာစိုးလို႕။) ေမေမကေျပာတယ္ က်မငယ္ငယ္ မူၾကိဳေက်ာင္းသူဘ၀က ၾကက္ဥျပဳပ္၊အားလူးေက်ာ္နဲ႕ေကာ္ဖီထုပ္ေက်ာ္ဘဲစားတယ္တဲ့။


က်မရဲ့ phobia ေၾကာင့္က်မ ေဆးေက်ာင္းမတတ္ခ်င္ခဲ့တာပါ။ က်မရဲ့ phobia ထဲမွာ သံေကာင္ကို ေၾကာက္တာအဆိုးဆံုးပါဘဲ။ က်မတို႕ငယ္ငယ္က 6လတစ္ခါ ေမေမက ခေလးအားလံုးကို သံခ်ေဆး တိုက္ပါတယ္။
တစ္ေန႕ေတာ့ က်မ အိမ္သာထဲကေနအသံကုန္ေအာ္တာ ၾကားလို႕ ေမေမအေျပးအလႊာ အိမ္သာေရွ႕
ေရာက္လာပါတယ္။ က်မ သံေကာင္က်တာေတြ႕လို႔ ေၾကာက္လံတၾကားေအာ္ခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒီကထဲက ေမေမလဲက်မကိုသံခ်ေဆးမတိုက္ေတာ့ပါဘူး။


ေဆးေက်ာင္းပထမႏွစ္ zoology practical မွာ ေက်ာင္းသား 2 ေယာက္ကို microscope တစ္လံုးဆီနဲ႕
အေကာင္ပေလာင္ေတြကိုလက္ေတြ႕ခြဲစိပ္ရပါတယ္။ တစ္ေန႕မွာ လင္ပန္းမဲမဲေလးေပၚမွာ သံေကာင္အေသ
တစ္ေကာင္ကိုခ်ထားေပးျပီး ပင္အပ္နဲ႕ခြဲရမယ္တဲ့။ သံေကာင္းေတြကေပါမ်ားလို႕ထင္တယ္။ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေကာင္နုန္းဆီေပးတယ္။ က်မကေတာ့ ခြဲဖို႔ေနေနသာသာ ၾကာၾကာေတာင္ မၾကည့္ ရဲပါဘူး။ ဆရာဆူခ်င္လဲဆူ ၊အမွတ္ေလ်ာ့ခ်င္လဲေလ်ာ့ မထိေရးခ် မထိ။
ေဆးေက်ာင္းမွာ practical လုပ္ဖို႕ 2 ေယာက္ဆီ Roll No အလိုက္ partner လုပ္ရေတာ့ က်မ Partner က Roll No 64 ကိုေအာင္နိုင္ပါ။ က်မ ေၾကာက္ေနတာကို သနားလို႕လား၊ ၾကာေနလို႕စိတ္မရွည္တာလား
(သူ႕ကိုေမးမၾကည့္ခဲ့မိဘူး) သူဘဲ 2 ေကာင္လံုးခြဲေပးခဲ့ပါတယ္။ ေက်းဇူး ပါ ကိုေအာင္နိုင္။


(သူငယ္ခ်င္းေတြေျမွာက္ေပးတာနဲ႕ဆက္ေရးျဖစ္သြားတယ္။ က်မက အေျမွာက္ဆို ဘယ္လိုပံုစံျဖစ္ျဖစ္ ၊ဘယ္ေလာက္ေသးေသး ၾကီးၾကီး ၾကိုက္တယ္ေလ။)

No comments:

Post a Comment