:include data='blog' name='google-analytics'/>

Tuesday, November 26, 2013

အေမာေျပသြားၿပီ။


 
                                           Mont Blanc (ေတာင္ျဖဴ)

            ျမန္မာျပည္မွေရာက္လာမည့္ ေမာင္ျဖစ္သူက ႏွင္း မျမင္ဘူးလို႔ၾကည့္ခ်င္လွပါတယ္ဆိုတာနဲ႔ ႏွင္းအျမဲက် တဲ့ျပင္သစ္၊ဆြစ္စလန္၊အီတလီနယ္စပ္မွာရွိတဲ့ နံမည္ႀကီး (Mont Blanc) ကိုေခၚသြားဖို႔စီစဥ္ပါတယ္။ ေမာင္ႏွမ ၂ေယာက္လံုး အီတလီမေရာက္ဖူးတာနဲ႔ အီတလီဘက္ပါဆက္ သြားဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။

 ရထားလက္မွတ္ေတြကႀကိဳတင္၀ယ္ရင္ေစ်းသက္သာတာမို႔ သူမေရာက္ခင္ စက္တင္ဘာလထဲက TGV ေခၚတဲ့ အျမန္ရထားလက္မွတ္ကို internet က၀ယ္တာအစဥ္မေျပျဖစ္ေနတာနဲ႔ လက္မွတ္ေရာင္းတဲ့ရံုးကို ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ရံုးေရာက္မွ Mont Blanc ေတာင္ေျခမွာရွိတဲ့ လႈိင္းေခါင္းထဲကရထားလမ္းေတြျပင္ေနတာမို႔ ေတာင္ေျခက ဘူတာျဖစ္တဲ့ Chamonix ကိုရထားနဲ႔တိုက္ရိုက္ မသြားနိုင္လို႔ internet က၀ယ္လို႔အစဥ္မေျပျဖစ္ေနေၾကာင္းသိရပါတယ္။ လမ္းျပင္တဲ့ေနရာမွာ ရထားအစား Autocar ႏွင့္ သြားရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု၀ယ္ရင္ ယူရို ၈၀ ေက်ာ္ေပးရမွာျဖစ္ေၾကာင္း။ ဒီႏႈန္းနဲ႔ လက္မွတ္ ၃ ေစာင္သာ က်န္ ေၾကာင္း၊ ေနာက္နႈန္းထားက ၁၃၀ ျဖစ္မယ္လို႔သိရတာေၾကာင့္ လက္မွတ္ ၂ေစာင္၀ယ္လိုက္ပါတယ္။ ခရီးမထြက္ခင္ internet မွာ မၾကာခဏႀကည့္ၿပီး လမ္းျပင္ၿပီးသြားပါက ကားလက္မွတ္အစား  ရထား လက္မွတ္ႏွင့္လာလဲနိုင္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ခရီးသြားလက္မွတ္မ်ားက အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ေတြကို ေလ်ာ့ေပးေလ့ရွိတာမို႔ ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္လံုး ၆၀ ေက်ာ္ေတြျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ လက္မွတ္ခက ၃၀% ေလ်ာ့မွာျဖစ္ေပမဲ့ လူအို လက္မွတ္ (Senior card) လုပ္ခက ၅၀ ေက်ာ္က်မွာမို႔ တစ္ႏွစ္အတြင္း ျပင္သစ္နိုင္ငံအတြင္းရထား လက္မွတ္ တစ္ေစာင္သာ၀ယ္ပါက မကိုက္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ အျပန္လက္မွတ္ကို္ အီတလီက ၀ယ္မွာမို႔ အျပန္လက္မွတ္အတြက္ ေလ်ာ့ေစ်းမရဘူးလို႔လဲေျပာပါတယ္။

TGV အစား ကားနဲ႔သြားရမွာမို႔ Chamonix ကို ၂ နာရီ ေနာက္က်ၿပီး ည ၁၂ နာရီမွေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္တတ္နိုင္မလဲ ႏွင္းေသခ်ာေပါက္ရွိတာ ဒီတစ္ေနရာပဲရွိတာ။ သူနဲ႔ ႏွင္းကလဲ ေျပးတန္း လိုက္တန္း ကစားသလိုပဲ။ သူ ပါရီေရာက္တာ ဒါပါနဲ႔ဆို ၄ ေခါက္ရွိၿပီ တစ္ခါမွ ႏွင္းက်တာနဲ႔မဆံုဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္က သူ႔ကို ႏွင္းက်ေလ့ရွိတဲ့ Haute Savoir (ဆြစၥလံနိုင္ငံ ႏွင့္ျပင္သစ္ နယ္စပ္ ေတာင္ေပၚေဒသ) က သူငယ္ခ်င္းဆီေခၚသြားဖို႔စီစဥ္ေတာ့လဲ အဲ့ဒီႏွစ္က ႏွင္းက ေနာက္က်တယ္။ သူျပန္သြားမွက်တယ္။ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ ေႏြ မဟုတ္ဘဲ သူေပ်ာက္တဲ့ႏွင္းျဖစ္ေနတယ္။

          ၂၉ ရက္ေအာက္တိုဘာလ သူေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရထားလမ္းျပင္မၿပီးေသးေပမဲ့ ခရီးသြားေတြမ်ားလာတာေၾကာင့္ ရထားက ညေနပိုင္းအျပင္ မနက္ပိုင္းပါ ထြက္ေပးတာေတြ႔ရပါတယ္။ မနက္ရထားနဲ႔ဆိုရင္ ညေနေရာက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ လက္မွတ္ရံုးကိုေျပးၿပီး လက္မွတ္ေျပာင္းဖို႔သြားပါတယ္။ ကံေကာင္းစြာလက္မွတ္လဲလို႔ရပါတယ္။ အေရာင္းစာေရးမက ရထားအခ်ိန္တြကို ပါ အေရာင္ဆိုးေပး (high light) လိုက္ပါတယ္။

         ေမာင္ျဖစ္သူက ေအာက္တိုဘာ၃၀ ရက္က နို၀င္ဘာ ၃ ရက္အထိ အစည္းအေ၀းတက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္  နို၀င္ဘာ ၄ ရက္ေန႔ ကိုခရီးထြက္ဖို႔စီစဥ္ထားပါတယ္။ အစည္းအေ၀းအတြင္း သူႀကိဳက္တတ္တဲ့ အစာေတြခ်က္ျပဳပ္ေၾကြးရတာ၊ သူနဲ႔ပါလာတဲ့ သူေတြကို ၎တို႔အားတဲ့အခ်ိန္ ပါရီၿမိဳ႔လိုက္ျပရတာ၊ ေကာ္မရွင္မေပးရပဲ ေစ်းေကာင္းေကာင္းရနိုင္တဲ့ေနရာမွာ ယူရို၀ယ္ဖို႔ လုပ္ရတာနဲ႔ မအား နိုင္ပါဘူး။ ခရီးထြက္မည့္နံနက္ သူ႔ ဟိုတယ္က မနက္ေစာေစာ checkout လုပ္၊အိမ္မွာ နံနက္စာ စားၿပီး ဘူတာရံုကိုသြားဖို႔  စီစဥ္ပါတယ္။

      ရထားက ၁၁ နာရီ ၄၈ မီနစ္ ထြက္မွာမို႔ အိမ္က စားေသာက္ၿပီးတာနဲ႔ ၁၀ နာရီ။ ၁၀နာရီခြဲ ေလာက္ သြားဖို႔စီစဥ္ပါတယ္။ TGV  ဘူတာဆီ ေျမေအာက္ရထားကေနသြားလို႔ရသလို၊  (bus) ဘစ္ကား၊  RER ေခၚတဲ့ (semi rapid) အလယ္အလတ္ျမန္တဲ့ရထား၊ ေျမေပၚလွ်ပ္စစ္ရထား (TRAM) ေတြနဲ႔လဲသြားလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသြားေသတၱာေတြကိုဆြဲသြားလို႔ရတာက RER နဲ႔ TRAM ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ရထားေတြက ေလွးကားေတြတက္လိုက္ဆင္းလိုက္လုပ္ရတယ္။ က်မရဲ့ညာလက္က  ၁၃ ႏွစ္တိတိ အေသးစိတ္လုပ္ရတဲ့ေဆးသုေတသနလက္ေတြ႔ေတြလုပ္ခဲ့တာမို႔ မသန္ေတာ့ပါဘူး။ နဲနဲေလးတာဆို မ မနိုင္လို႔ ဘယ္လက္ အသံုးမ်ားလာတာ။ ညာသန္ကေန ဘယ္သန္ေတာင္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ငယ္ငယ္က ဘယ္ေက်ာ္ေတြကို စခဲ့မိလို႔ ၀ဋ္လိုက္ တာမ်ားလားလို႔ တခါတခါေတြးမိပါတယ္။

    (ၾကံဳတုန္း ညာသန္၊ဘယ္သန္အေၾကာင္းနဲနဲေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ က်မတို႔ ျမန္မာမွာ ဘယ္သန္ဆိုရင္    ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္လို႔ျမင္ၾက ပါတယ္။ တကယ္က ဘယ္သန္ဆိုတာ အားသာခ်က္ပါ။ ဘယ္သန္သူေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရင္ ဘယ္ေရာ၊ညာပါ သန္နိုင္ပါတယ္။ ယခုအခါ အခ်ိဳ႔ဆိုင္ေတြမွာ ဘယ္သန္သူေတြ အသံုးျပဳလို႔ ပိုအစဥ္ေျပတဲ့ ဒါး၊ကပ္ေက်း စတာေတြကို၀ယ္ယူရရွိနိုင္ပါတယ္။)

     တစ္ခ်ိဳ႔ ဘစ္ကားေတြမွာ (handicap) မသန္စြန္းတဲ့သူေတြရဲ့လွည္းေတြ ကားေပၚတက္လို႔ရေအာင္သံျပားခ်ေပးနိုင္တာရွိေပမဲ့ လက္ဆြဲအိပ္အတြက္ေတာ့ ကားဆရာကခ်ေပးတာမဟုတ္လို႔ ဘစ္ကားနဲ႔သြားရင္ ဘစ္ကားေပၚ ေသတၱာဆြဲမတင္နိုင္တာေၾကာင့္ RER နဲ႔ TRAM စီးသြားဖို႔ဆံုးျဖတ္ လိုက္ပါတယ္။ က်မအခန္းေရွ႔က TRAM စီးၿပီး RER  ၂ မ်ိဳး ေျပာင္းစီးရပါမယ္။ TRAM က လူရႈပ္ခ်ိန္မွာ ၅ မိနစ္တစ္ခါလာၿပီး၊လူရွင္းခ်ိန္မွာ ၁၅ မိနစ္တခါလာပါတယ္။ RER က်ေတာ့ လူရႈပ္ခ်ိန္မွာ  ၁၀ မိနစ္ တစ္ခါလာၿပီး၊လူရွင္းခ်ိန္မွာ ၃၀ မိနစ္တခါလာတာ သတိမထားလိုက္မိဘူး။ RER က တစ္ႏွစ္ေနလို႔တစ္ခါမစီးျဖစ္ဘူး။ ေျမေအာက္ရထားနဲ႔ဘစ္ကားပဲ အစီးမ်ားတာ။ RER ေရာက္ေတာ့ ၁၅ မိနစ္ေစာင့္ရမယ္။ ၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္ RER တစ္မ်ိဳးေျပာင္းစီးရအံုးမယ္။ ေနာက္ RER မွာ ထပ္ေစာင့္ရရင္ ရထားမီမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီ RER ကေတာ့ ေျပာင္းစရာ ေျမေအာက္ရထားနဲ႔ေ၀းတာမို႔ RER ပဲစီးၿပီးေနာက္ RER အစား ေျမေအာက္ ရထားစီးဖို႔စီစဥ္လိုက္ပါတယ္။ TGV စီးရမဲ့ေနရာကို ၁၁ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေရာက္သြားပါတယ္။ ဟူး ေတာ္ပါ ေသးရဲ့ ရထားမထြက္ ေလာက္ေသးဘူး။ ဘယ္ပလက္ေဖါင္းကစီးရမလဲလို႔ information screem ကိုၾကည့္ေတာ့ ကိုယ့္ရထား ရွာမေတြ႔တာနဲ႔ information counter ကိုေျပးရျပန္ပါတယ္။ information counter က ၇ထားထြက္သြားတာၾကာၿပီေလတဲ့။ ဟင္ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ရထားထြက္မွာက  ၉ နာရီေက်ာ္ အခု (high light) လုပ္ထားတဲ့ ၁၁ နာရီေက်ာ္က ရထားေ၇ာက္မဲ့အခ်ိန္တဲ့။  ဟိုက္ ေသၿပီ။ ရထားလက္မွတ္ေရာင္းတဲ့ counter ကိုေျပးရျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ရထားနဲ႔ေျပာင္းေပးမယ္ဆိုလို႔ နဲနဲ စိတ္ေအးရ ပါတယ္။ မၾကာပါဘူး။ ရထားလက္မွတ္ေျပာင္းတာ ရထားထြက္တဲ့အခ်ိန္ရဲ့ ၁ နာရီအတြင္းမွ ေျပာင္းလို႔ရမယ္။ အခုက ၁ နာရီ ေက်ာ္သြားလို႔ ေျပာင္းလို႔မရေတာ့ဘူးတဲ့။ အဲ့ဒါဆို ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ ရထားလက္မွတ္ အသစ္ျပန္၀ယ္ရမယ္တဲ့။ ကဲ ဘယ္ တတ္နိုင္မလဲ။ ၀ယ္ေပါ့။ ၂ေစာင္အသစ္ျပန္၀ယ္တာ ၂၁၀ ယူရိုက်တယ္။ ၃ နာရီမွာ ရထားထြက္မယ္တဲ့။ အိမ္ျပန္လို႔လဲ မျဖစ္။  လမ္းမွာတင္ အခ်ိန္ကုန္မွာ။ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေနာက္က်မွ ဟုတ္ေပ့ျဖစ္ေနမယ္။ ဘူတာမွာထိုင္ေစာင့္ရံုသာရွိေတာ့တာေပါ့။             ၃ နာရီရထားနဲ႔က ဟိုကို ညသန္ေခါင္မွပဲေရာက္ေတာ့မယ္။ ခရီးစထဲက အစဥ္မေျပဘူး။  က်မ မ်က္စိရွန္းတာလား။ အသက္ႀကီး လာလို႔ ကံနည္းရင္ဥာဏ္နည္းတယ္ဆိုတာလို မွတ္ဥာဏ္ေတြ နည္း လာတာလား။

ဒီဘူတာကလည္း ထိုင္စရာေနရာက ၁၀ခံုေလာက္ပဲရွိတယ္။ ပထမ ခံုတစ္ေနရာပဲလြတ္တာေၾကာင့္     က်မ ထိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္  ေနရာလြတ္ သြားတာနဲ႔ ေမာင္ေလးလဲထိုင္လို႔ရသြားတယ္။ ခဏေနေတာ့ ရင္ခြင္ပိုက္ခေလးခ်ီၿပီး အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္နဲ႔အထုပ္အပိုးေတြနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးစံုတြဲ ေရာက္လာၿပီ ခေလးအႏွီးလဲခ်င္လို႔ ေနရာထေပးဖို႔ေျပာပါတယ္။ က်မနားကအမ်ိဳးသမီးက သူထေပးမယ္ဆိုၿပီး ထေပးပါတယ္။ ျပင္သစ္ေတြ၇ဲ့ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့အခ်က္က ကူညီတတ္တဲ့ အေလ့ေလးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အသက္အရြယ္ႀကီးတယ္ထင္ၿပီး ဆံပင္ျဖဴနဲ႔ အဖိုးအရြယ္အဖြါးအရြယ္ေတြကိုေတာ့ျမန္မာဆန္ဆန္ ေနရာထ မေပးခင္ ေနရာယူမလားလို႔အရင္ေမးဖို႔လိုပါတယ္။ နို႔မဟုတ္ရင္အခ်ိဳ႔ မီးေကာင္ေပါက္စိတ္၀င္ေနတဲ့ အဖိုး၊ အဖြါးအရြယ္ေတြကသူတို႔ကိုလူအိုလို႔ထင္တာကိုမႀကိဳက္ၾကပါဘူး။

ေန႔လည္ ၁ နာရီခြဲေလာက္မွာ ခံုေတြနားက စားေသာက္ဆိုင္မွာ သြားစားၾကပါတယ္။ ၂ နာရီ မွာ က်မတို႔စီးရမဲ့ ရထားက အခု ေစာင့္ေနတဲ့ ေနရာ Hall 3 လို႔ information screem  မွာ ေပၚလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မတို႔သြားရမဲ့ ဘူတာက bellgrade။ ရထားက Geneva ျဖစ္ေနတယ္။ information counter ကိုေျပးၿပီးေမးရျပန္ပါတယ္။ counter ကခ်ာတိတ္က စကားေျပာ တာကလဲျမန္လိုက္တာ Geneva သြားမဲ့ ရထားဟုတ္တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာသမွ် လံုးေစ့ပတ္ေစ့ နားမလည္လို႔ ပိုေသခ်ာေအာင္ေနာက္ information counter မွာထပ္ေမးဖို႔ ၾကည့္ေတာ့ မရွိတာနဲ႔ ခ်ာတိတ္နဲ႔ ေၾကာခ်င္းကပ္ရက္က အမ်ိဳးသမီးကိုပဲထပ္ေမးပါတယ္။ Geneva သြားမဲ့ရထားပဲစီးရမွာျဖစ္ၿပီး က်မတို႔သြားမဲ့ bellgrade မွာရထားေျပာင္းစီးရမယ္လို႔  ေျပာပါတယ္။ အင္း ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာၿပီ။ information screem ကိုၾကည့္ေတာ့ Hall 3 ကေန Hall 2 ျဖစ္သြားတယ္။ ၅ မိနစ္ဆက္ေစာင့္ ေတာ့ Hall 2 ပဲ ျပေန တာေၾကာင့္ Hall 2 ဆီတက္ခဲ့ပါတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ ဂိတ္ ၁၅ ကထြက္မဲ့အေၾကာင္း  screem မွာ ေပၚလာလို႔ ဂိတ္ ၁၅ ဆီသြားၾကပါတယ္။ ဂိတ္ထဲမ၀င္ခင္ ရထားလက္မွတ္ကို validate လုပ္ဖို႔ ေမာင္ေလးကိုေျပာရပါတယ္။ validate မလုပ္ဘဲစီးရင္ လက္မွတ္စစ္တဲ့အခါ fine ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္စီးရမဲ့တြဲ ၁၆ ရွာ၊ထိုင္ခံု ၃၅၊၃၆ ရွာထိုင္ပါတယ္။ ရထားထဲေရာက္တာေတာင္ အနားက ျပင္သစ္ ေတြကို bellgrade သြားမဲ့ရထားလားလို႔ေသခ်ာေအာင္ထပ္ေမးရပါတယ္။ ေလးမွန္ဘူးတဲ့စာသူငယ္လို ေၾကာက္စိတ္ေတြ၀င္ေနခဲ့ပါတယ္။ ရထားစထြက္ပါၿပီ။ က်မတို႔ခံုက ရထားသြားတာနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနလို႔ ေမာင္ေလးက ေနရာလြတ္တဲ့ အတည့္ခံုမွာသြားထိုင္ပါတယ္။ က်မလည္း၂ ေယာက္ခံုၾကားက လက္တန္း မၿပီးေျခဆင္းလိုက္ခဲ့ပါတယ္။ အရပ္ပုတာဒီေနရာက်ေတာ့ အဆင္ေျပသား။ bellgrade ကိုေရာက္ပါၿပီ။ ဒီမွာ TGV အစား TRAIN ရိုးရိုးရထား ေျပာင္းစီး  ရပါတယ္။ ေသခ်ာေအာင္ ရထား၀န္ထမ္းကို ေမးေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ဒီေနရာကစီးပါလို႔ အဂၤလိပ္လိုျပန္ေျဖပါတယ္။ ဒီရထား  မွာေတာ့ ခံုနံပါတ္ မရွိပါဘူး။ ထိုင္ခ်င္တဲ့ေနရာထိုင္လို႔ရပါတယ္။ ေမာင္ေလးက ရထားအတည့္ခံုမွာသြားထိုင္ပါတယ္။ က်မ   ရထား screem ကိုၾကည့္ေတာ့  က်မတို႔ ဆင္းရမဲ့ဘူတာမေတြ႔ဘူး။ ဒါနဲ႔ ရထားထဲက အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ကိုေမးေတာ့  ဒီတြဲက က်မတို႔သြားမဲ့   St Garvais အထိ မသြားဘူး။ ေနာက္ ၂မွတ္တိုင္အထိပဲသြားမယ္။ အဲ့ဒီက်၇င္ ဒီတြဲရဲ့ ေနာက္က တစ္တြဲ၊ႏွစ္တြဲေလာက္ကိုေျပာင္းစီးရမယ္တဲ့။ ဟိုက္ မွားျပန္ၿပီ။ အခုထဲက ေျပာင္းစီးဖို႔ တံခါးဖြင့္ေတာ့ ဖြင့္လို႔မရေတာ့ဘူး။  ရထားလဲထြက္ၿပီ။ ကဲ ေနာက္မွပဲေျပာင္းစီးရေတာ့မွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီတြဲက ဆက္မသြားဘူးဆိုရင္။ ေျပာင္းစီးျခင္းစီးရင္ ေနာက္တြဲအစား၊ေ၇ွ႔တြဲေျပာင္းစီးရမွာေပါ့။ သူေျပာတာပဲမွားသလား၊ ကိုယ္ပဲ မွားၾကားတာလား။ ေနာက္တခါထပ္မွားလို႔  ေတာ့မျဖစ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ေယာက္ထပ္ေမးမွျဖစ္မယ္ဆိုၿပီး၊ ခုဏက ေမးထားတဲ့သူကို အားနာတာနဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀းက သူမျမင္ရတဲ့၊မၾကားရတဲ့ေနရာက လူကိုထက္ေမးေတာ့။ ဟုတ္တယ္။ ေနာက္တြဲကိုေျပာင္းစီးရမယ္တဲ့။  ဒါနဲ႔ ေနာက္ ၂မွတ္တိုင္မွာ ေနာက္တြဲကို ေျပာင္းစီးပါတယ္။ ဒီက ရထားေတြက ဖင္ျပန္ေခါင္းျပန္ေမာင္းလို႔ရတာကိုး။ ျမန္မာျပည္မွာလို ေခါင္းတစ္ခုထဲမွမဟုတ္တာ။ Annamss ဘူတာေရာက္ေတာ့ ေနာက္တြဲကို ေျပာင္းစီးပါတယ္။ အဲ့ဒီရထားနဲ႔ St Garvais ကို ေရာက္ ပါတယ္။ ခုဏက ရထား၀န္ထမ္းက သူအဂၤလိပ္လိုေျပာတတ္တာၾကြားခ်င္တာနဲ႔ သူေျပာတတ္ သေလာက္ေျပာလိုက္တာ ထင္ပါတယ္။  St Garvais ကေန Autocar ေျပာင္းစီးရမယ္တဲ့ ည ၈နာရီ ေပမဲ့ေမွာင္ကလည္းလည္းေမွာင္ေန၊ မိုးကလဲရြာ ေနတယ္။ တခါမွ ရထားကေန Autocar ေျပာင္း မစီး ဖူးဘူး။ အစဥ္မွေျပပါ့မလား။ ဒီခရီးကတခါမွမလာဖူးတဲ့အျပင္ စကတဲက အစဥ္မေျပဘူး။ ဒါနဲ႔ရထားတဲက အသက္ႀကီးႀကီးနဲ႔ လယ္လယ္၀ယ္၀ယ္ရွိပံုရတဲ့ ျပင္သစ္တစ္ေယာက္ကို စကားစလိုက္ ပါ တယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ သူလဲ Chamonix ကိုသြားမွာ Autocar ေျပာင္းစီးမွာဆိုတာနဲ႔ အေတာ္ပဲေနာက္ကလိုက္ခဲ့ပါရေစဆိုၿပီး  သူ႔ေနာ္ကလိုက္ခဲ့ ပါတယ္။ အင္း အခုထက္ထိေတာ့ အဆင္ေျပသြားၿပီ၊ ဒါေပမဲ့တစ္ခုက်န္ေသးတယ္။ တည္ဖို႔ reserve လုပ္ထားတဲ့ ဟိုတည္ကို ည ေမွာင္ေမွာင္မွာဘယ္လိုရွာရမလဲ။ ျပင္သစ္အဖိုးႀကီးကို ေမးေတာ့သူက က်မ reserve လုပ္ထားတဲ့ ဟိုတည္   ကိုသိေနတယ္။ ကားဂိတ္ရဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ပဲ။ ကားလမ္းျဖတ္ကူးလိုက္ရံုပဲတဲ့။ ကားဂိတ္        ေ၇ာက္ေတာ့ ၿမိဳ႔ကေမွာင္ေနတယ္။ လမ္းမီးေတြလဲ ပါရီမွာလို လင္းထိ္န္မေနဘူး။ ဟိုတည္ကလည္းေမွာင္ေနတယ္။ အနားေ၇ာက္မွပဲျမင္ရတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္    ေမးထားလို႔။ ေမာင္ေလးက ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္းကားစီးရတာရယ္၊ ကားအလံုပိတ္ၿပီးအပူေပးထားတာေၾကာင့္ ကားမူးၿပီ  ညစာ မစားေတာ့ပါဘူး။ က်မ သာ ၾကက္သားနဲ႔ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကိုအံုးႏို႔ထဲ့ခ်က္တဲ့ ဟင္းမွာစားပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ေတြလည္းရာသီဥတုေကာင္းမွာမဟုတ္ဘူး။မိုးရြာမယ္တဲ့။ ဒီပံုနဲ႔ (Mont Blanc) ေပၚလည္းတက္နိုင္မွာမဟုတ္၊သူျမင္ခ်င္တဲ့ႏွင္းလဲေတြ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ အီတလီဘက္ပဲ ကူးၾကတာေပါ့လို႔ စီစဥ္ၿပီး ပါရီကသူငယ္ခ်င္းဆီ SMS ပို႔လိုက္ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္ ေမာေမာနဲ႔အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကပါတယ္။

          မနက္လင္းေတာ့ အံၾသစရာ မိုးတိတ္သြားၿပီး က်မတို႔ ဟိုတယ္ျပဴတင္းေပါက္ကေန ႏွင္းေဖြးေဖြးနဲ႔ ေတာင္ေတြကိုေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ေမာင္ႏွမ၂ ေယာက္ ကင္မရာထုတ္ၿပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ၾက။ အျမန္ေရမိုးခ်ိဳး၊ breakfast စားၿပီး၊ hotel counter ကိုဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ Mont Blanc ကအျမင့္ ကီလိုမီတာ ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိၿပီး၊ အခုေ၇ာက္ေနတဲ့ Chamonix ေတာင္ၾကားၿမိဳ႔ေလးက အျမင့္ ကီလိုမီတာ တစ္ေထာင္မွာရွိပါတယ္။ က်မတို႔ hotel မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ (Mont Blanc) ရဲ့ အျမင့္ ကီလို မီတာ ႏွစ္ေထာင္အထိ (Mer de glace ေရခဲပင္လယ္) တက္တဲ့ရထားရွိေၾကာင္း၊ဖြင့္မဖြင့္ကိုသြားစံုစမ္းဖို႔ေျပာပါတယ္။ ေတာင္တက္ရထားက ၁၀ နာရီမွာဖြင့္မွာျဖစ္ၿပီး မီနစ္ ၂၀ ၾကာ ေအာင္တက္ရပါတယ္။ ေတာင္ေပၚက ၁၁ နာရီခြဲမွာရထားျပန္ဆင္းပါမယ္။ အသြားအျပန္လက္မွတ္၀ယ္ၿပီး ေတာင္ေပၚ တက္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ ႏွင္းေတြေဖြးေနတဲ့ ေတာင္ေပၚရႈ႕ခင္းေတြေၾကာင့္ ေမာခဲ့သမွ် အေမာေျပးသြားပါၿပီ။
 
 
 
 ကီလိုမီတာ ႏွစ္ေထာင္မွျမင္ရေသာ ႏွင္းေတာင္ (Mont Blanc 4807 km)
 
ေတာင္တက္ရထား
 
 
 chamonix
 
 
 
ေတာင္ေပၚမွျမင္ရေသာ chamonix

 
Chamonix
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment