:include data='blog' name='google-analytics'/>

Monday, July 22, 2013

Silica gel ႏွင့္ ဂ်ပန္ပညာေတာ္သင္




က်မ ဂ်ပန္ျပည္မွာပညာေတာ္သင္ေရာက္ေနစဥ္ (၁၉၈၈-၁၉၈၉) မွာလယ္စိုက္ရွင္းမွ ဒါရိုက္တာတစ္ဦး
အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ ၆၀ နီးပါး၊ ေျခာက္လ၊ ပညာေတာ္သင္ေရာက္လာပါတယ္။ ထံုစံအတိုင္း ခိုးေခ်ာင္
ခုိး၀ွက္ က်မအခန္းမွာ ညေန ထမင္း စုစားခ်ိန္မွာအခန္းထဲမွာလူမ်ားေနတာနဲ႔ က်မတို႔ကၾကမ္းေပၚမွာ ထိုင္ၾကၿပီး ဦ...ကိုေတာ့ က်မကုတင္ေပၚမွာထိုင္ေစပါတယ္။

ထမင္းစားၿပီးေထြရာေလးပါးစကားေျပာၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔ကၾကမ္းေပၚမွာဆက္ထိုင္ေနၾကၿပီး ဦး...ကေတာ့ ကုတင္ေပၚမွာလွဲအိပ္လိုက္ပါတယ္။ လွဲအိပ္ၿပီးမၾကာခင္မွာဦ.. လဲအိပ္ေနရာက ကမန္းကတမ္း
ထထိုင္ၿပီးမၾကာခင္သူ႔အခန္းကိုျပန္သြားပါတယ္။ က်မလည္း ခ်က္ခ်င္းႀကီးေျပာင္းလဲသြားတဲ့သူ႔အျပဳအမႈကို စဥ္းစားမရတာနဲ႔ ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ က်န္ေနသူမ်ားကိုေမးလိုက္ေတာ့.....
အမကလဲ သူကကုတင္ေပၚမွာအိပ္ေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ကေအာက္မွာထိုင္စကားေၿပာေနၾကေတာ့ အသုဘ
နဲ႔တူသြားတာေပါ့ ဒါေၾကာင့့္သူျပန္ေျပးတာ ဆိုေတာ့မွ က်မ ငတံုးလဲ သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။

ဒါနဲ႔သူ႔အေၾကာင္းဆက္ေျပာျဖစ္တာက သူက ၀န္ႀကီးတစ္ဦးရဲ့သမက္ေတာ္ေၾကာင္း၊ ရိုးသားလို အသက္
၂၀ ေလာက္ကြာတဲ့ သမီးျဖစ္သူနဲ ေပးစားထားၿပီး၊ မၾကာခင္ ပင္ဆင္သြားရေတာ့မွာမို႔ ပင္ဆင္မယူခင္ ကား
၀ယ္နိုင္ေအာင္ motology အတြက္ပညာေတာ္သင္လႊတ္လိုက္တာတဲ့။ ပညာေတာ္သင္ကိုယ္တိုင္သာမက
ပညာေတာ္သင္ေရြးခ်ယ္တဲ့သူေတြကလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးမားလိုက္ၾကတာ motology တဲ့။

ဦး..က ေျခတစ္ဘက္နဲနဲဆာေနၿပီးမ်က္မွန္လည္းတပ္ထားရလို႔ က်မတို႔နဲ႔အတူၿမိဳ႔ထဲေလွ်ာက္ လည္တဲ့ အခါတစ္ေယာက္ ေယာက္ကိုတြဲခိုင္းထားရတယ္။ အခန္႔မသင့္ေခ်ာ္လဲမွာထိခိုက္ဒါဏ္ရာရမွာစိုးလို႔ပါ။ ညာဘက္မ်က္ေစ့ကလည္းသိပ္မျမင္ရွာဘူး။ တစ္ေန႔မွာ က်မကို အစစအရာရာကူညီေပးလို႔ေက်းဇူးတင္ လြန္းလို႔ဆိုၿပီးသူ ရန္ကုန္က ပါလာတဲ့ ငါးေျခာက္ဆိုၿပီးယူလာေပးတယ္။ က်မၾကည့္လိုက္ေတာ့
ဖိနပ္တိုက္တဲ့ Brush ဘရပ္ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္မွသူလဲသိသြားၿပီးက်မကိုအခါခါေတာင္းပန္ရွာတယ္။
က်မ စိတ္မဆိုးတဲ့အျပင္သူ႔ကိုေတာ္ေတာ္သနားမိပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာဦး..ဖုန္း ဆက္တယ္သူ႔ဖိနပ္ေအာက္ကကြာသြားလို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲတဲ့။ က်မလည္း
အလြန္ကပ္တဲ့ superglue tube တစ္ခု အေဆာင္ (JICA centre) ေအာက္ကဆိုင္က ၀ယ္ ကပ္လိုက္ဖို႔အၾကံေပးလိုက္ပါတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ က်မဆီထပ္ဖုန္းဆက္လာတယ္။ က်ေနာ့္လက္ဖိနပ္မွာ ကပ္ေနလို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲတဲ့။ ဦး...ရိုးသားတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္လို႔သာေထာက္ခံရေတာ့ မွာပါ။

တနဂၤေႏြတစ္ေန႔မွာ က်မတို႔ေတြေလွ်ာက္လည္ၾကရင္းနဲ႔ Roller Coster ေခၚတဲ့ လူေတြကို အထက္ ေအာက္လွည့္ေမႊတဲ့ စက္ေတြဆီေရာက္သြားပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဦး.. အပါအ၀င္ လူငယ္ေတြကစီးၾကတယ္။
က်မနဲ႔ ေၾကာက္တတ္တဲ့အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႔မစီးပဲ ေအာက္ကေနေစာင့္ေနၾကတယ္။ စီးၿပီးျပန္လာတဲ့ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႔ မူးေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေပမဲ့ဦး.. ကေတာ့ ဟန္မပ်က္ပဲ။ က်မလည္း အံ့ၾသတာနဲ႔ ဦး ..ကို ကပ္ေမးလိုက္တယ္။ ဦး.. ကေတာ္ေတာ္ခံနိုင္တာပဲ။ မမူးဘူးလားဆိုေတာ့။ ဟဲဟဲ က်ေနာ္က မမူးေအာင္
ဘီရာ ေသာက္ထားတာတဲ့။ ၾသ ဒါေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးသမက္ေတာ္ေပတာပဲလို႔မွတ္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။

ညေနထမင္းစား၀ိုင္းမွာ ေရာက္တတ္ရာရာေျပာၾကရင္းနဲ႔ ဂ်ပန္ TV အေၾကာင္းေရာက္သြားတယ္။
ဂ်ပန္မွာ နိုင္ငံျခားရုပ္ရွင္အားလံုးကို ဂ်ပန္အသံထဲ့ထားတယ္။ တစ္ခါ Columbo ဇတ္ကားျပလို႔ ဒီတခါေတာ့ ကိုယ္နားလည္တဲ့ကားၾကည့္ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီးဖြင့္လိုက္ေတာ့ ဇတ္ေကာင္အေမရိကန္ေတြက ဂ်ပန္လို ေျပာေနၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ပညာေတာ္သင္တစ္ေယာက္က က်ေနာ္စဥ္းစားမိတယ္။ က်ေနာ္တို႔
ဆီမွာလည္း ဒီမွာလို dupping လုပ္ရင္ အေမရိကန္ေတြက ျမန္မာစကားေျပာရင္ေတာ္ေတာ္ရီရမွာ။
ဒါေႀကာင့္ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္ေသးတာလို႔ ၀င္ေနာက္တယ္။ TV လိုင္းေပါင္း ၁၂ ခုေလာက္ရွိတယ္ထင္တယ္။
သိပ္မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ နံပါတ္ ၂ ကေတာ့ ပိုက္ဆံေပးရတယ္။ က်န္တာေတြကေတာ့ အလကားႀကည့္လို႔ရတယ္။ က်မတို႔က အမူအရာနဲ႔ နည္းနည္းနားလည္နိုင္တဲ့ စာမူရိုင္းကားေတြၾကည့္တယ္။ ဦး..က လူရြင္ေတာ္ေတြပ်က္လံုးထုတ္တာၾကည့္တယ္တဲ့။ ပ်က္လံုးနာလည္ဖို႔ ဂ်ပန္လိုေတာ္ေတာ္ကၽြမ္းက်င္မွ
ျဖစ္မွာမို႔ က်မလည္း ဦး..ကို အထင္ႀကီးစြာဂ်ပန္ရုပ္ရွင္ကိုဘာသာျပန္ဖို႔ေျပာေတာ့ ဦး..ကသူဂ်ပန္လို ဆရာမေလာက္နားမလည္ဘူးလို႔ေျပာပါတယ္။ က်မလည္း ဒါျဖင့္ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ့ပ်က္လံုးေတြကို ဘယ္လို နားလည္တာလဲဆိုေတာ့ ။ က်ေနာ္နားမလည္ပါဘူး။ သူတို႔ရီရင္ က်ေနာ္လိုက္ရီတယ္တဲ့။ မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္။

 ဒီလိုနဲ႔ ဦး... သူ႔လုပ္ငန္းရွိရာ လယ္စိုက္ခင္းေတြဆီထြက္သြားပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ နယ္ကေန ဦး.. က်မဆီအေရးတႀကီးဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ သူအဆိပ္သင့္ေနလို႔ ရင္ေတြလဲ အလြန္ပူေနတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲတဲ့။ က်မလည္း ဘယ္လိုအဆိပ္သင့္တာလည္း ေျပာပါအံုးဆိုေတာ့။
ဒီေန႔ ထမင္းစားခ်ိ္န္မွာ ဂ်ပန္တစ္ေယာက္နဲ႔အတူတူစားၾကေၾကာင္း။ သူက စားေနၾကအတိုင္း ေဖါ့ဘူးနဲ႔လာတဲ့ ထမင္းဘူးထဲကအထုပ္ေတြေဖါက္ထ့ဲ၊ေရေႏြးထဲ့ၿပီး၊ခဏေနထမင္းက်က္ေတာ့စားေၾကာင္း။
သူက ထမင္းဘူးမွာ မႈိမတက္ေအာင္ထဲ့ထားတဲ့ silica gel လံုးေတြကိုစားစရာထင္ၿပီးေရာထဲ့ေၾကာင္း။
ဂ်ပန္က အဲ့ဒါစားစရာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အဆိပ္လို႔ေျပာေၾကာင္း။ အဲ့ဒါသိကထဲက သူ႔လည္ပင္ေတြ၊ရင္ပတ္ေတြလည္းအလြန္ပူလာေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

က်မ ဆရာ၀န္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ silica gel စားလို႔အဆိပ္ျဖစ္တာ မေတြ႔ဖူးပါဘူး။ က်မတို႔ျမန္မာ
ျပည္မွာ ဂ်ပန္မွာလို ထမင္းဘူးေတြမွ မစားၾကတာ။ က်မလည္းဘာေျဖရမွန္းမသိဘူး။ ဒါနဲ႔ ဦး စားေနတာ
ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲဆိုေတာ့ နယ္ေရာက္ကတဲကစားတာ တစ္ပတ္ေလာက္ေတာ့ရွိၿပီတဲ့။ တစ္ပတ္ေနမွ ဘာမွမျဖစ္ေသးဘူးဆိုရင္ ဘာမွျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ရင္ပူတယ္၊လည္ပင္ပူတယ္ဆိုတာ silica gel  ကေရစုပ္တာေၾကာင့္ရယ္၊ အဆိပ္ဆိုတဲ့ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပလိုက္ၿပီး ေနာက္တပ္ ထပ္မစားဖို႔ေျပာလိုက္ရပါတယ္။ 

အလြန္အထင္ေသးတတ္တဲ့ ဂ်ပန္ေတြ ျမန္မာပညာေတာ္သင္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဘယ္ေလာက္မ်ားအမိ
ျမန္မာျပည္ႀကီးကိုအထင္ေသးေနၾကမလဲလို႔ ေတြးေနမိပါတယ္။

No comments:

Post a Comment